Chiar înainte de anularea subvențiilor acordate de statul chinez pentru autobuzele și camioane noi electrice sau hibride, de la 1 ianuarie 2023, înmatriculările de astfel de vehicule în China, în luna decembrie, au atins un maximum de 67.000 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 121% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Totalul înmatriculărilor electrice din China a fost de 238.000 în 2022, reprezentând 9,2% din totalul înmatriculărilor de vehicule comerciale – în creștere cu 6 procente față de 2021.
În ceea ce privește tipul de vehicul, piața de autobuze electrice a rămas mai mare decât cea a camioanelor, reprezentând 58% din vânzările totale, însumând 138.000 de unități. Autobuzele de dimensiuni mici au preluat conducerea în ceea ce privește creșterea, înregistrând o rată anuală de 180% cu aproape 93.000 de unități în 2022, în timp ce autobuzele mari și mijlocii au înregistrat rate de creștere de doar 5% și respectiv 8%.
Pe segmentul de camioane, înmatriculările s-au dublat față de 2021 la peste 99.000 de unități, dintre care camioanele ușoare au reprezentat 72.000, o rată anuală de creștere de 95%, oferindu-i o cotă generală de 73% din piața de camioane cu energie noi.
Pentru anul 2023, se așteaptă vânzări de circa 300.000 vehicule noi electrice. Atât anul trecut, cât și în anul curent, aceste vehicule vor avea doar baterii electrice ca sursă de energie, hibridele și cele cu pile electrice rămânând aproape nesemnificative.
Dan ATHANASIU