În Germania, proiectul-pilot E.ON Bi-ClEVr arată că proprietarii de mașini electrice ar putea economisi până la 920 de euro pe an prin încărcarea bidirecțională.
Această economie de costuri rezultă din combinarea cazurilor în care energia din bateria vehiculului este utilizată acasă și energia din bateria vehiculului este alimentată în rețeaua electrică.
Pe lângă economiile de încărcare bidirecțională se estimează că proprietarii unui sistem solar pe acoperiș și a unui set-up bidirecțional pot economisi până la 420 de euro pe an, maximizând propriul consum de energie solară și utilizând în mod țintit tarifele dinamice ale energiei electrice.
Economiile ar fi realizate prin reducerea la minimum a achiziției de energie electrică de la rețea și prin achiziționarea de energie într-o manieră optimizată din punct de vedere al costurilor în intervale de timp favorabile și stocarea temporară a acesteia în mașină pentru consumul ulterior.
Proiectul arată, de asemenea, că un grad de autosuficiență de până la 51% pe an poate fi atins cu un sistem solar și o mașină electrică cu o baterie de 42 kWh utilizată bidirecțional.
Acest lucru ia în considerare nu numai cerințele energetice ale gospodăriei, ci și puterea necesară pentru folosirea mașinii electrice. Cu un sistem suplimentar de stocare în baterii, gradul de autosuficiență al utilizatorilor pilot poate fi chiar crescut până la 59%.
Conform E-ON Germania, în viitor, comerțul cu energie electrică din mașina electrică ar putea genera și venituri de până la 500 de euro pe an.
Ar fi de preferat ca utilizatorii să cumpere energie în momente în care prețurile energiei electrice sunt deosebit de favorabile și să o stocheze în mașina lor electrică pentru a o vinde la o dată ulterioară și a o reintroduce în rețea la momentul potrivit – acest proces este automatizat.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro