Equipmake electrifică autobuze cu etaj Wrightbus

Equipmake folosește sistemul de propulsie modular scalabil cu emisii zero (ZED), bazat pe motorul său electric HTM 3500, care oferă 400 kW și 3.500 Nm. De asemenea, folosește o baterie litiu-ion de 436 kWh, permițând autobuzului cu etaj electrificat să parcurgă până la 322 km cu o singură încărcare.

Legat de autobuzele cu etaj, este loc de reconversii electrice pentru ambele companii.

Carosierul subliniază că soluția sa se potrivește în mod perfect în spațiul existent din interiorul vehiculului, ceea ce înseamnă că nu există nicio reducere a capacității de transport a pasagerilor.

De asemenea, va adăuga un sistem de management termic ultra-eficient, pentru a menține bateria, motorul și invertorul la temperatura optimă.

Mai mult, autobuzul electrificat are posibilitatea de încărcare în curent continuu. Potrivit Equipmake, conversia va dura doar trei săptămâni și va costa mai puțin de 200.000 de lire sterline, ceea ce înseamnă mai puțin de jumătate de autobuz electric nou.

De altfel, Equipmake nu este singurul care caută să transforme autobuze cu etaj, din diesel în electric. Săptămâna trecută, Wrightbus a anunțat o nouă divizie numită NewPower, care urmărește să transforme autobuzele diesel în electrice.

Având în vedere costurile de operare mai scăzute, Wrightbus speră să convingă operatorii de transport public să-și transforme vehiculele existente în propulsii electrice la mijlocul ciclului de viață și să nu aștepte până când autobuzele diesel mai vechi trebuie să fie înlocuite.

În prezent, Wrightbus poate converti până la 500 de autobuze pe an și va căuta să își adapteze soluțiile de reconversie și la alte modele.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.