Producătorul chinez de camioane Farizon, a dezvăluit trei vehicule noi ca parte a noii serii de camioane grele Farizon G: pur electrice, hibride cu metanol și cu celule de combustibil cu hidrogen obținut din metanol.
Noile produse se bazează pe arhitectura GXA-T a Farizon. Astfel se vor putea utiliza o varietate de sisteme de propulsie pentru a se potrivi gamei diverse de cerințe operaționale logistice. Camionul Farizon G pur electric folosește sistemul central de propulsie denumit i-MPS, care poate reduce semnificativ costurile operaționale totale și extinde posibilitățile de utilizare pentru camioanele electrice grele. Camionul hibrid cu metanol Farizon G, cu o autonomie de peste 1.500 km, are posibilitatea efectuării unor trasee lungi. Folosind experiența bogată în vehicule cu metanol, Farizon a investit continuu în tehnologiile de reformare a metanolului pentru producerea de hidrogen și celule de combustibil, într-un efort de a crea o nouă cale pentru a emite mai puțin fum pe drum. Fabricantul chinez a vândut deja 150.000 de vehicule comerciale electrice, iar în următorii cinci ani, și-a propus să devină primul brand care va fi produs 1.000.000 de astfel de vehicule comerciale.
Dan ATHANASIU