Firma, ZF Friedrichshafen AG, declară că frânarea va fi următoarea instalație controlată electric, datorită frânei prin cablu electric.
Premisa de bază a noii tehnologii este că înlocuiește sistemul de furtunuri hidraulice, cilindri, pistoane și pompe de amplificare cu un simplu motor electric și, mai ales, câteva plăci de circuite.
Simplificarea sistemului înseamnă că verificările de service vor implica un lichid mai puțin, înlocuirea plăcuțelor de frână fiind singurul element de verificat din sistem. ZF susține că această nouă tehnologie de frânare, poate contribui la îmbunătățirea eficienței vehiculului electric prin reducerea rezistenței dintre discurile de frână și plăcuțe, atunci când nu este necesară. Această reducere a rezistenței înseamnă, de asemenea, că se generează mai puțin praf din plăcuțele de frână.
În plus, la viteze de până la 100 km/h, sistemul ZF oferă distanțe automate de frânare de urgență mai scurte cu până la nouă metri decât sistemele convenționale. ZF susține, de asemenea, că eficiența sistemului și cooperarea dintre frânarea cu frânare prin cabluri electrice și frânarea regenerativă a vehiculelor electrice poate crește autonomia vehiculului electric cu până la 17% în comparație cu sistemele convenționale. Pentru cei preocupați de siguranță și redundanță, ZF a copiat o pagină din cărțile industriei aviatice duplicând aproape totul, inclusiv alimentarea cu energie a motorului, transmisia de date și procesarea. ZF pretinde, de asemenea, că poate replica feedback-ul frânării hidraulice.
Deocamdată prototipurile se referă doar la autoturisme, însă cu siguranță acesta este viitorul și pentru vehiculele grele care au instalația de frânare pneumatică.
Dan ATHANASIU