Freightliner eCascadia e autonom

Daimler Truck a dezvăluit prototipul autonom Freightliner eCascadia. Camionul este echipat cu software-ul de conducere autonom Torc și cea mai recentă tehnologie Nivel 4.

Deocamdată, Freightliner eCascadia este doar un prototip, dar arată direcția: autonom și electric.

Torc Robotics este subsidiara independentă a Daimler Truck pentru tehnologia autonomă. Vehiculul autonom are potențialul de a evolua într-o platformă modulară, scalabilă, care este independentă de propulsie, pentru o utilizare flexibilă în diferite aplicații de transport.
Freightliner eCascadia a intrat în producție în 2022 și a atins, acum, 6 milioane de mile în lumea reală, în peste 55 de flote din Statele Unite.

Freightliner eCascadia este echipat cu Detroit ePowertrain. În plus, pentru un plus de siguranță pe drum, eCascadia vine, de asemenea, în standard, cu pachetul de sisteme de siguranță Detroit Assurance, inclusiv cu Active Brake Assist 5.

Pachetul de senzori și programele de calcul sunt testate, în prezent, pe versiunea autonomă Cascadia diesel, iar acum au fost ambalate pentru a se potrivi configurației cabinei de zi mai mici a modelului eCascadia. Software-ul personalizat oferă sistemului autonom interfețe de control și feedback cu privire la starea vehiculului. Carcasa barei cu senzori proiectată intern, care încorporează camere, senzori lidar și senzori radar, îmbunătățește performanța aerodinamică, oferind, în același timp, o protecție mai bună împotriva deteriorării și murdăriei. Patru baterii suplimentare de 12 volți oferă suficientă putere de înaltă tensiune pentru a asigura o funcționare neîntreruptă și o eficiență și siguranță sporite.

În aplicația de tip hub-to-hub testată în prezent, sarcina camionului este să circule autonom între centrele de transport de marfă, de-a lungul coridoarelor de autostrăzi din SUA. Prin identificarea sinergiilor dintre zero emisii și infrastructura autonomă, într-un scenariu viitor, infrastructura de încărcare și nodurile autonome de transport de marfă ar putea fi combinate, pentru a încărca bateriile și a manipula marfa simultan, sporind și mai mult eficiența transportatorilor.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.