MAN a promovat conducerea autonomă de mulți ani, cu diverse proiecte de cercetare și dezvoltare, și acum va începe să lucreze cu Plus. Scania a lansat un program-pilot comercial autonom. Mai mult, noul parteneriat anunțat cu Plus, cu sediul în SUA, va permite producătorului să-și integreze tehnologia de Nivel 4.
Atât MAN, cât și Scania au anunțat noi dezvoltări în ceea ce privește camioanele autonome. Din 2018 până în 2020, MAN a dezvoltat și testat un camion fără șofer pentru manipularea containerelor în portul Hamburg, într-un proiect comun de cercetare și dezvoltare cu Hamburger Hafen und Logistik AG. Din 2019 până în 2023, proiectul ANITA, cu partenerii germani, s-a concentrat pe integrarea digitală completă a unui camion autonom în procesul logistic de manipulare a containerelor de pe calea rutieră, pe calea ferată. Și din 2022, MAN a conlucrat cu doisprezece parteneri din industrie, știință, efectuând diferite teste tehnice și operațiuni rutiere în proiectul ATLAS-L4, pentru a dezvolta un camion autonom pentru transportul pe autostradă, între nodurile logistice.
Pe de altă parte, Scania a lansat un program-pilot comercial autonom. În plus, noul parteneriat anunțat cu Plus, cu sediul în SUA, va permite producătorului să-și integreze tehnologia SuperDrive de Nivel 4, complet autonomă. Scania a testat deja soluții de transport autonom pe drumurile suedeze din 2021, cu planuri de a extinde operațiunile pilot cu clienții din alte țări europene în cursul anului 2024.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro