Grupul Volvo a livrat 1.442 de camioane electrice în prima jumătate a anului 2023, în creștere față de cele 409 în aceeași perioadă a anului trecut.
687 dintre aceste camioane electrice poartă marca Volvo, iar 748 de unități erau de la Renault Trucks, plus alte șapte de la marca americană Mack Trucks. Cele 748 de camioane electrice Renault Trucks sunt împărțite în 452 de camioane ușoare și 296 de vehicule grele și medii. Mărcile Volvo și Mack nu fac distincție între vehiculele ușoare și cele grele, deși Volvo oferă camioane electrice într-o gamă largă de clase de greutate de la 16 la 44 de tone.
Volvo Group oferă o privire asupra aportului său de comenzi. De exemplu, 1.502 de camioane electrice au fost comandate în prima jumătate a anului, cu șase la sută sub aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, Volvo Trucks a reprezentat partea leului cu 896 de unități (+10 la sută). Renault Trucks a fost chiar cu 24% mai jos decât anul precedent, cu 582 de comenzi – volumul mai scăzut de comenzi la Renault este, de asemenea, responsabil pentru scăderea de șase procente în cadrul grupului. Cu condiția ca producția să țină pasul, Volvo ar trebui să depășească în curând Renault Trucks în ceea ce privește livrările. Între ianuarie și iunie, doar 24 de unități au fost comandate de la Mack.
Interesante sunt și rezultatele cu privire la celelalte vehicule din grup. La Volvo Buses de exemplu, au fost comandate în prima jumătate a anului 365 de autobuze electrice, o creștere de 181%. Pe de altă parte, comenzile pentru autobuze hibride au scăzut de la 52 unități la doar șapte vehicule. În schimb, Volvo a primit comenzi pentru 3.582 de autobuze de toate tipurile în prima jumătate a anului – astfel încât ponderea autobuzelor electrice în noile comenzi este de doar 10,2%.
Dan ATHANASIU