Hyzon Australia a lansat un cap tractor alimentat cu hidrogen, fabricat local, care urmează să intre în programe-pilot în Australia, la sfârșitul acestui an, producția urmând a începe în 2025.
Compania cu sediul central în SUA, are o fabrică de asamblare australiană, la Noble Park, a dezvăluit, recent, camionul de 50 de tone, care este echipat cu un sistem de celule de combustie de 200 kW și grup motopropulsor electric.
Acest tractor este cel de-al doilea camion electric cu pile de combustibil cu hidrogen proiectat și construit local de Hyzon, după lansarea unui camion de gunoi, care a intrat în funcțiune în octombrie 2023. Noul camion este setat să „revoluționeze” piața de transport greu din Australia și este un pas important în rezolvarea unei probleme unice australiane: sarcini utile mai grele și distanțe mai mari, fără emisii.
Camionul are o autonomie de aproximativ 400 km cu o butelie plină de hidrogen, în funcție de traseu și de greutatea încărcăturii. O barieră majoră în calea adoptării camioanelor alimentate cu hidrogen este lipsa stațiilor de alimentare cu hidrogen din Australia. Un alt punct dureros este prețul camionului, care se ridică la aproximativ 800-850.000 de dolari.
Deși recunoaștem ușor cabina olandeză, Hyzon are propulsia complet originală, care a trecut prin testarea și atestarea ADR și urmând apoi a fi omologat de tip, ceea ce înseamnă că este într-un proces strict de reglementare. Fiecare caracteristică de siguranță încorporată în camioanele moderne este complet funcțională și în acest camion.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro