O știre din partea cealaltă a lumii, vine de la o campanie australiană care transportă bușteni cu un cap tractor reconvertit electric. Fennell Forestry estimează că va polua anual mai puțin cu 500 de tone de carbon.
Conversia a fost realizată de către o companie locală, iar camionul Kenworth a primit un motor electric de 720 CP și o baterie care îi asigură o autonomie de 400-500 km. De la camionul original nu s-au mai păstrat nici cutia de viteze și nici ambreiajul. Toată operația a început în anul trecut și fiind vorba despre o premieră, a durat mai mult cizelarea performanțelor, inclusiv a instalației de încărcare.
Spre deosebire de camioanele noastre europene, care trebuie să facă față și temperaturilor scăzute, în Australia capetele tractor nu au această problemă însă tractează câte două semiremorci. Iar fiind vorba despre camioane forestiere este de presupus ca acestă să circule în principal pe drumuri de pământ, respectiv nisip.
Caracteristic aceste conversii este că bateriile pot fi înlocuite cu ajutorul unui stivuitor în circa 5 minute sau încărcate electric în circa patru ore. Recuperarea energiei la frânare a pus mari probleme constructorilor săi din cauza numeroaselor denivelări de pe drumurile din pădure.
Proprietarul său declara în momentul pornirii în prima cursă că „Acum este timpul să încărcăm camionul pentru a vedea dacă practica se potrivește cu teoretia. Credem că va fi, dar vor trece doi ani până să putem spune că prima noastră inițiativă din Australia a fost un succes. Este un risc calculat, dar pe care ne simțim obligați să îl luăm în beneficiul generațiilor viitoare.”
Dan ATHANASIU