Compania constructoare de trenuri Hitachi a realizat un prototip la care a înlocuit unul dintre motoarele diesel cu un pachet de baterii electrice.
Trenul intercity cu propulsie hibridă a trecut prima etapă de testare în nordul Angliei, demonstrând performanțe superioare și rentabilitate în comparație cu motoarele diesel.
Studiul confirmă că tehnologia hibridă poate reduce costurile cu motorina între 35%-50% și, în plus, poate intra, staționa și părăsi stațiile cu emisii zero.
Înainte de celebrarea a 200 de ani de cale ferată, această nouă inovație feroviară din Marea Britanie este gata să reducă costurile și emisiile pe căile ferate.
Tehnologia ce include o baterie de 700 kW a îndeplinit, și în unele cazuri chiar a depășit, obiectivele cheie ale testului. Alimentat doar din baterie a putut să depășească 130 km/h.
S-a văzut clar că această tehnologie poate intra, coborî și ieși din stații numai în modul baterie cu zero emisii pentru a îmbunătăți calitatea aerului și a reduce poluarea fonică.
Bateria testată se potrivește cu greutatea unui motor diesel și este instalată în același spațiu destinat propulsorului diesel, asigurând că nu există riscuri de degradare a căii și nici un impact asupra mediului pasagerilor.
Acest succes demonstrează că Hitachi Rail este gata să livreze, în următoarea etapă, a unui tren interurban complet electric cu baterii. Pe baza datelor din lumea reală, un astfel de tren ar avea o autonomie între 100-150 km.
Aceste game pot acoperi secțiuni semnificative de rute neelectrificate, eliminând nevoia de cabluri în tuneluri sau stații și pot economisi sute de milioane de lire sterline în proiecte de electrificare.
Hitachi are în dezvoltare nu doar trenuri și locomotive, ci și tramvaie cu baterii, care pot parcurge anumite porțiuni de traseu care nu sunt electrificate.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro