India lucrează la un plan de înlocuire a 800.000 de autobuze diesel cu autobuze electrice în următorii șapte ani.
Planul include 200.000 de autobuze electrice pentru companiile de transport de stat, 550.000 pentru operatorii privați și 50.000 de autobuze școlare și navete, toate până în 2030.
Au avut loc două întâlniri ale unor înalți oficiali guvernamentali și reprezentanți ai instituțiilor de transport de călători cu privire la modul de rezolvare a cererii, iar discuțiile se concentrează pe plasarea unor licitații mari de achiziții pentru a reduce costul pe unitate și distribuirea de vehiculele către transportatorii existenți.
„India are în prezent aproximativ 2.300.000 de autobuze, dintre care 140.000 sunt deținute de autoritățile de transport public”, a declarat Saurabh Kumar, vicepreședintele Alianței Globale pentru Energie din India.
Aceasta nu este prima dată când India inițiază scheme de finanțare pentru autobuze electrice. Schema „PM-eBus Sewa”, de exemplu, urmărește să implementeze un total de 10.000 de autobuze electrice în 169 de orașe indiene în decurs de zece ani și să creeze infrastructura, inclusiv tehnologia de încărcare, pentru a opera autobuzele electrice. Programul valorează aproximativ 576 de miliarde de rupii (aproximativ 6,9 miliarde de dolari SUA) și este un parteneriat public-privat. Progrese similare sunt în curs de desfășurare la nivel regional. În Delhi, Tata Motors a livrat 1.300 de autobuze electrice printr-o schemă de finanțare condusă de guvern.
Dan ATHANASIU