Irizar și furnizorul de servicii de salubritate FCC Medio Ambiente au prezentat H2TRUCK, prima platformă de șasiu electric pentru vehicule grele de transport urban care va fi produsă integral în Spania.
Potrivit inițiatorilor, pentru alimentarea vehiculului este folosit un sistem hibrid format dintr-o pilă de combustibil cu hidrogen și o baterie litiu-ion.
Nu s-au dezvăluit multe în ceea ce privește specificațiile tehnice, însă, deoarece prototipul a fost supus testării, s-au învățat câteva lecții despre avantajele pe care le poate aduce platforma.
Datorită bateriei mai mici, greutatea vehiculului este redusă, permițând economii de energie în exploatare, precum și creșterea sarcinii utile pentru camioane.
În plus, reducerea timpilor de încărcare este promovată ca o „mare extindere a autonomiei vehiculului”.
Camionul de gunoi prezentat este un prototip operațional care a fost testat luni de zile pe rute reale de colectare a deșeurilor din diferite orașe spaniole.
FCC Medio Ambiente are în prezent o flotă de 20.000 de vehicule, dintre care 1.600 sunt electrice.
Companiile au descris prototipul ca fiind „un colector-compactor cu încărcare laterală cu trei axe de 21 mc, cu o cabină ultra-joasă și avansată cu design urban, ce funcționează exclusiv electric”.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro