Daimler Truck împreună cu Cummins, PACCAR și Eve Energy plănuiesc să construiască baterii pentru vehicule comerciale electrice în Statele Unite.
Societatea mixtă se așteaptă să investească 2-3 miliarde de dolari într-o fabrică de 21 de gigawați-oră. Accelera by Cummins, filiala pentru zero emisii a companiei, Daimler Truck și PACCAR vor deține fiecare 30% din joint venture, Eve Energy semnând pentru restul de zece procente. Compania va contribui prin cunoștințele sale în proiectarea și fabricarea celulelor bateriilor.
Accentul inițial va fi pus pe bateriile cu litiu-fier-fosfat (LFP) pentru camioanele electrice cu baterii. Asociația spune că celulele sale LFP vor oferi avantajele cunoscute în comparație cu alte tipuri de baterii, inclusiv costuri mai mici, viață mai lungă și siguranță sporită, fără a fi nevoie de materii prime de nichel și cobalt. Cummins are ceva experiență cu LFP Chemistry. Compania americană a achiziționat Meritor anul trecut și a lansat ePowertrain 17Xe, echipat cu un pachet de baterii litiu fier fosfat (LFP), o premieră în linia de baterii Cummins. Compania a lansat apoi Accelera în martie, care acționează atât ca furnizor de componente, cât și ca integrator.
„Pentru Daimler Truck, parteneriatele și un accent strict pe costuri și alocare inteligentă a capitalului sunt pârghiile cheie pentru a reuși pe calea către transportul durabil. Acest joint venture permite economii de scară dincolo de Daimler Truck. Este o piesă cheie a puzzle-ului strategiei noastre de industrializare a bateriilor, asigurând accesul la tehnologia potrivită pentru celulele bateriei la prețul potrivit,” declara CEO Martin Daum.
Dan ATHANASIU