Compania KEYOU (înființată în 2015 de către trei foști ingineri BMW) și compania de logistică Rheinkraft International au semnat în august un contract pentru un camion de 18 t.
Camioanele cu tehnologia „KEYOU inside” sunt clasificate ca vehicule cu emisii zero conform standardelor UE, chiar și fără vreun eșapament costisitor. Când hidrogenul este ars, se produc doar vapori de apă inofensivi – spre deosebire de combustibilii convenționali. Și nici oxizii de azot nu reprezintă o problemă cu motoarele modificate. Datorită arderilor foarte eficiente dezvoltate, emisiile sunt cu mult sub limitele de oxid de azot. Pentru clienți, acest lucru are un alt avantaj semnificativ. Camioanele transformate îndeplinesc standardele de emisii Euro VI și cerințele UE privind CO2.
Sunt în curs de desfășurare teste extinse cu autocamionul prototip în și în jurul orașului München; livrarea primelor camioane este planificată pentru sfârșitul anului 2023. Prototipul de 18 tone a primit aprobarea oficială pentru drumuri TÜV în mai, și de atunci a fost pus la treabă într-o gamă largă de condiții pe șosele.
Operatorii de flote vor beneficia de un pachet complet sub forma unei soluții totale „H2 Mobility as a Service”: plătesc un preț lunar €/km în funcție de kilometrajul anual. Pe lângă camion, acesta include combustibil, un pachet cuprinzător de service și întreținere și asigurare completă pentru vehicul.
Dan ATANHASIU