Carsten Spohr, directorul executiv al Lufthansa, a declarat că așa-zișii carburanți durabili pentru aviație oferă singura cale viabilă pentru decarbonizarea călătoriilor aeriene, deși producția lor rămâne limitată.
„Fără nicio tehnologie de viitor capabilă de a înlocui combustibilii, avem într-adevăr nevoie pentru aviație de tot combustibilul durabil din lume”, a spus Spohr la cea mai mare întâlnire din industria auto din Germania, la München. „Oliver poate păstra puțin și pentru 911-ul său, dar noi chiar avem cu adevărat nevoie de volum”, a spus Spohr, referindu-se la eforturile CEO-ului Porsche AG, Oliver Blume, de a obține scutiri de la interzicerea motoarelor cu ardere. Sectorul auto din Germania, care angajează aproximativ 800.000 de lucrători în cea mai mare economie a Europei, a făcut lobby cu succes pentru o scutire la combustibilii alternativi din 2035, de la interzicerea a înmatriculării motoarelor cu ardere în Uniunea Europenă. Prin urmare, interdicția nu va acoperi mașinile care rulează exclusiv cu combustibili lichizi, fabricați prin combinarea hidrogenului și a dioxidului de carbon care se află deja în atmosferă.
Așa-numitul SAF este văzut de directori din aviație, precum Spohr, ca singura modalitate viabilă de a decarboniza călătoriile aeriene. În timp ce vehiculele electrice funcționează bine pentru călătoriile rutiere, pilele electrice nu au densitatea energetică pentru viitorul previzibil pentru a ridica pe cer un avion comercial de pasageri și marfă.