Mai aproape de Euro VII

Parlamentul și Consiliul UE au convenit asupra noului standard de emisii Euro 7, provizoriu, înainte de aprobarea finală.

Euro 7 nu limitează doar emisiile de gaze de eșapament, ci include și uzura frânelor și durata de viață a bateriilor ale mașinilor electrice și hibride.

Regulile pentru acestea din urmă stipulează că bateriile din mașini trebuie să ofere în continuare 80% din capacitatea lor inițială după cinci ani sau 100.000 de kilometri. După opt ani, sau 160.000 de kilometri, trebuie să fie încă 72%.
Pentru utilitare, aceste valori au fost stabilite la 75% după cinci ani sau 100.000 de kilometri și 67% după opt ani sau 160.000 de kilometri.

Nivelurile de emisii de particule de frână, cunoscute și sub denumirea de particule fine (PM10) pentru mașini și utilitare, sunt de 3 mg/km pentru vehiculele pur electrice și de 7 mg/km pentru vehiculele hibride și cu celule de combustibil cu hidrogen.

În același timp, limitele emisiilor de NOx, monoxid de carbon și hidrocarburi și nivelul de particule rămân neschimbate la 60 mg/km pentru mașinile pe benzină și 80 mg/km pentru mașinile diesel. De asemenea, rezoluția continuă să ofere condiții blânde pentru testele de emisii; scenariile cu emisii deosebit de mari, cum ar fi pornirea la rece, nu vor fi analizate așa cum se prevede în propunerea inițială, destul de ambițioasă, din 2022, a Comisiei.

Parlamentul European și miniștrii mediului trebuie să voteze oficial acordul provizoriu înainte de a intra în vigoare. Regulamentul se va aplica apoi de la 1 iulie 2030 pentru mașini și camionete (față de 2025 inițial) și de la 1 iulie 2031 pentru autobuze și camioane.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.