Motoare MAN cu hidrogen

MAN a ales hidrogenul drept combustibil în motoarele termice ca soluție reală pentru decarbonizare, iar cel mai recent upgrade al motorului D38 demonstrează acest lucru.

Motorul MAN D38, alimentat cu hidrogen.

MAN și-a propus să dezvolte o serie de camioane cu motoare D38 cu hidrogen, până în 2025. Așa-numitul hTGX va fi produs inițial în aproximativ 200 de unități pentru aplicații speciale și livrat către clienți selecționați din Germania, Țările de Jos, Norvegia, Islanda și altel ţări non-europene.

MAN hTGX este conceput pentru a fi o variantă alternativă de propulsie cu emisii zero, pentru aplicații speciale. De fapt, propulsia cu hidrogen este potrivită pentru sarcini de transport care necesită o configurație specială, sau unde nu există spațiu pe șasiu pentru baterie, din cauza lucrărilor de carosare a camionului. Funcționarea cu motorină pură poate continua fără întrerupere, dacă alimentarea cu hidrogen este epuizată. Disponibilitatea, confortul în conducere și siguranța în exploatare sunt, astfel, întotdeauna garantate la nivelul la care este recunoscut în cazul unui motor diesel tradițional.

MAN hTGX oferă sarcini utile mari și autonomie cu hidrogen de până la 600 km, în variantele 6×2 și 6×4, oferite inițial. Motorul cu ardere cu hidrogen H45 folosit are o putere de 383 kW sau 520 CP și un cuplu de 2.500 Nm, la 900-1.300 rpm. Injecția directă a hidrogenului în motor asigură răspunsul rapid. Cu hidrogen comprimat la 700 bar (CG H2) și o capacitate a rezervorului de 56 kg, vehiculul poate fi alimentat în mai puțin de 15 minute.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.