Potrivit Renault, costurile suplimentare ale robotizării și automatizării vor fi compensate de eliminarea șoferilor. Un sistem de monitorizare de la distanță este suficient, pentru funcționarea unui astfel de parc de vehicule.
În calitate de partener premium al turneului de tenis de Grand Slam Roland Garros, Renault efectuează un test cu navete electrice autonome, împreună cu WeRide.
În perioada 26 mai-9 iunie, serviciul de transfer automat va conduce oaspeții, fără șofer, de la parcare până la stadion. La sfârșitul meciurilor, același serviciu îi va duce pe fanii tenisului înapoi la parcare.
Renault lansează un nou parteneriat cu specialistul în conducere autonomă WeRide. Scopul este desfășurarea pe scară largă a vehiculelor cu autonomie de nivel 4, adică vehicule care sunt capabile să gestioneze autonom situații, într-o zonă predefinită, cu monitorizare de la distanță, fără a fi nevoie de un șofer la bord.
Grupul Renault este convins de beneficiile transportului public autonom și efectuează teste, de câțiva ani, pentru a găsi cel mai bun răspuns la nevoile locale. Printre acestea se numără, de exemplu, proiectul „Mach 2”, anunțat în 2023, care își propune să integreze o flotă de microbuze electrice automatizate în rețeaua de transport public din Châteauroux, Franța, începând cu 2026.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro