Patru tone în plus pentru camioanele electrice

Comitetul pentru Transport al UE face demersuri pentru o masă maximă mai mare a camioanelor electrice.

Scopul este de a compensa spațiul și masa necesare bateriilor sau sistemelor de celule de combustibil cu hidrogen, stimulând, astfel, companiile de transport să treacă la sisteme de propulsie cu emisii zero.

În 2019, camioanele cu emisii zero au primit, deja, un supliment de masă de două tone, pentru a compensa bateriile și sistemele de celule de combustibil. Cu toate acestea, acest lucru a fost considerat insuficient pentru a evita pierderile de sarcină utilă.

Noua propunere a Comitetului pentru Transport al UE vine după ce Comisia UE a deschis calea pentru noi standarde de CO2 pentru camioane și autobuze în Uniunea Europeană. Potrivit acestora, emisiile flotei de camioane de peste 7,5 tone și autocare trebuie reduse cu 45% din 2030, 65% din 2035 și 90% din 2040.

Mai exact, masa maximă a camioanelor cu emisii zero va fi mărită cu patru tone. Proiectul propune și noi reguli pentru așa-numitele mega-camioane. Acestea sunt mai lungi și mai grele decât limitele actuale. UE sugerează o etichetă care să marcheze clar aceste camioane, pentru a le face vizibile altor utilizatori ai drumului, atunci când depășesc camionul.

Europarlamentarii vor vota acest proiect într-o viitoare sesiune plenară, posibil în martie. O propunere a Comisiei UE privea și creșterea masei maxime a camioanelor electrice. Mai mult, ea a susținut că progresele tehnologice vor face camioanele cu emisii zero intrinsec mai ușoare, în viitor, și, astfel, să beneficieze de o sarcină utilă suplimentară pe termen lung.

Dan ATHANASIU

dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.