Compania germană de reconversie electrică Pepper Motion a anunțat o reajustare a strategiei sale de vânzări. În timp ce în trecut, diferite modele de autobuze și camioane erau dezvoltate în avans, de acum înainte, compania va face acest lucru doar după o solicitare clară și o analiză individuală a cerințelor fiecărui client.
Aceasta este o reacție la abordarea ezitantă a electrificării flotelor de autobuze de transport public și a celor de camioane din Germania. „Comportamentul pieței și cerințele industriei s-au dezvoltat într-un mod diferit de ceea ce am anticipat. Am învățat din asta și ne-am mutat atenția către piața internațională de camioane și transportul public din afara Germaniei. Tot mai mulți dintre concurenții noștri din sectorul reconversiilor electrice întorc spatele transportului public german”, spune CEO-ul Pepper Motion, Andreas Hager.
Acesta subliniază că motivația pentru electrificarea flotelor de autobuze și, prin urmare, pentru modernizare, este constant scăzută, mai ales având în vedere situația economică generală dificilă a transportului public german. „Sustenabilitatea, ca cerință centrală pentru atingerea obiectivelor climatice, a jucat până acum un rol total secundar în achiziționarea de autobuze și camioane electrice. Și asta în ciuda cerințelor clare prevăzute de Directiva europeană privind vehiculele curate (CVD), care vor avea consecințe financiare începând cu 2025, dacă nu sunt îndeplinite cotele necesare pentru vehiculele cu emisii scăzute și zero”, se spune în comunicatul de presa.
Potrivit lui Pepper, programul de finanțare al Germaniei pentru vehicule comerciale ușoare și grele cu sisteme de propulsie alternative, ecologice, nu a reușit să pună în mișcare nicio dezvoltare vizibilă. A fost lansat în toamna anului 2021 și ia în considerare și reconversia vehiculelor uzate. „În special, operatorii de autobuze mici și mijlocii, care reprezintă cea mai mare parte a pieței, adesea nu primesc finanțare din cauza criteriilor stipulate și, prin urmare, nu iau în considerare investițiile în electrificarea flotelor lor.”
Dan ATHANASIU