Având în vedere că producția globală de camioane complet electrice abia începe, va dura probabil decenii pentru a trece complet flota mondială de camioane la doar electric.
Startup-ul californian Range Energy a pus la punct un sistem electric care poate fi instalat pe semiremorci pentru a ușura efortul grupului motopropulsor diesel, prin reducerea consumului acestuia. Range Energy susține că semiremorca sa este compatibilă cu capetele tractor care utilizează interfețe standard și ar putea reduce costurile cu motorina cu până la 41%. Cu o baterie de 200 kWh și încărcare bidirecțională, semiremorca poate fi folosită și pentru eliminarea instalațiilor de frig cu motoare diesel.
Secretul sistemului ar sta în cuiul de cuplare care poate da comenzile motoarelor electrice ale semiremorcii, în timp ce îi permite acesteia din urmă să se rotească în timpul manevrelor. Cuiul este echipat cu senzori care detectează intensitatea și direcția forțelor de tracțiune, frânare și a celor laterale în cazul curbelor. Senzorii aceștia, împreună cu alții, controlează în timp real motorul electric conectat la una dintre osiile din spate.
Datele tehnice se referă la un motor de 350 kW și 14.000 Nm și la baterii de 200 kWh la 800 volți, cu o încărcare care are loc la 19 kW în AC și până la 350 kW în DC. Având și încărcare bidirecțională (V2G), poate fi folosită apoi și pentru alimentarea sistemelor externe sau pentru echilibrarea rețelei.
Dan ATHANASIU