Reguli și pentru SUA

Agenția pentru Protecția Mediului din SUA a publicat standardele finale de emisii pentru camioane și autobuze de după 2027, până în 2032.

La fel ca în cazul standardelor de emisii publicate recent pentru mașini și camionete noi, cele mai timpurii au fost, inițial, îmblânzite, în comparație cu propunerea inițială, dar vor deveni mai stricte spre sfârșitul perioadei de șase ani.

În urmă cu aproape două săptămâni, agenția publica noile limite de CO2 pentru mașini și autoutilitare de până la 3,8 tone, pentru anii 2027, până în 2032. În comparație cu proiectul publicat anterior, scad ușor obiectivele la începutul celor șase ani, dar își menține obiectivul pentru 2032. Acum adoptă aceeași abordare pentru vehiculele comerciale grele.

Reglementările pentru vehiculele comerciale grele sunt mai complexe decât pentru vehiculele ușoare, deoarece sunt introduse limite diferite, în funcție de tipul de vehicul și de utilizarea prevăzută. De exemplu, se afirmă că aproximativ 30% dintre vehiculele utilitare grele ar trebui să fie fără emisii, până în 2032, pentru a atinge obiectivele. Estimarea este de 40%, pentru capetele tractor pe distanță scurtă, iar pentru camioanele pe distanță lungă, de 25%.

În SUA, vehiculele comerciale grele includ camioane de distribuție, camioane pentru gunoi sau basculante, camioane de utilități publice, transport, navete și autobuze școlare. Tractoarele sunt utilizate, în principal, pentru transportul de mărfuri generale. Constructorii de camioane a criticat noile reguli. În timp ce noile limite au redus ratele de vânzări cu emisii zero propuse pentru anii 2027 până în 2029, acestea ar necesita vânzări mai mari ulterior, ceea ce duce la un mandat de facto pentru camioanele electrice și alimentate cu hidrogen, potrivit unui comunicat al mai multor asociații de camioane din SUA. Asociația producătorilor de camioane și motoare, care reprezintă, printre altele, Daimler Truck, Volvo Trucks și Cummins, este și mai explicită, temându-se că „regula finală va ajunge să fie cea mai provocatoare, costisitoare și potențial perturbatoare regulă privind emisiile pentru sarcini grele din istorie.”

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.