Pentru ca rezervoarele de hidrogen să fie utiizabile pe drumurile publice, legea stabilește că acestea trebuie certificate în prealabil.
În Europa, omologarea de tip pentru sistemele de rezervoare H2 este guvernată de regulamentul UNECE R 134. Acum, pentru prima dată, un rezervor cu capacitate de 700 bar și 350 de litri de hidrogen a fost aprobat pentru utilizare pe drumurile publice în conformitate cu liniile directoare ale Națiunilor Unite și Europa. Butelia de hidrogen Carbon4Tank cu dimensiuni fără precedent de la Voith Composites este gata pentru a fi montată în camioanele grele și alte vehicule comerciale. Aceasta este o etapă importantă pentru extinderea pieței de transport de mărfuri grele cu emisii zero.
Hidrogenul este o parte cheie pentru asigurarea transportului durabil în viitor. Camioanele alimentate cu hidrogen au potențialul de a realiza o rază lungă de acțiune, permițând reîncărcarea rapidă, evitând în același timp emisiile. Reglementări precum cea menționată asigură utilizarea în siguranță a energiei hidrogen pe drum. Astfel, obținerea omologării de tip, sub orientări și teste uniforme, este un pas important spre introducerea unei industrii a hidrogenului și decarbonizarea sectorului transporturilor.
În timpul dezvoltării buteliei de stocare a hidrogenului Voith Carbon4Tank. materiale și procese inovatoare au fost utilizate și puse la punct de la început pentru a permite calități auto și volume mari în producție. În cadrul testelor de omologare, rezervorul a trebuit să îndeplinească cerințe stricte de performanță pentru a primi certificarea pentru serviciul rutier public, inclusiv testarea pentru presiunea de spargere, durata de viață a ciclurilor de presiune, performanța așteptată pe drum, siguranța la incendiu, izolarea componentelor și o combinație a acestor teste.
Dan ATHANASIU