Scania testează un camion „îmbrăcat” în fotovoltaice

Scania a dezvăluit primul camion hibrid din lume acoperit cu 100 de metri pătrați de panouri solare, care reduce costurile operaționale și emisiile de dioxid de carbon rezultate din transportul greu, deoarece camionul produce în sine energie.

Nici semiremorca de 18 m lungime nu este chiar comună în restul Europei.

Compania își propune să testeze trecerea către un sistem de transport durabil, deoarece panourile solare nu au fost niciodată folosite pentru a genera energie pentru grupul motopropulsor al unui camion.

Remorca de 18 metri lungime a camionului este acoperită aproape în întregime cu panouri solare conectate la un sistem electric de bord. Energia solară oferă camionului hibrid o autonomie anuală de până la 5.000 km, în Suedia. În țări însorite precum Spania, autonomia se estimează a fi dublă.

Camionul hibrid este testat într-un proiect de cercetare pentru a examina cantitatea de energie solară pe care este capabil să o genereze și pentru a măsura emisiile de dioxid de carbon ce pot fi reduse prin utilizarea panourilor fotovoltaice atașate. Proiectul studiază, de asemenea, modul în care camioanele interacționează cu rețeaua electrică și prezintă noi informații despre ceea ce s-ar putea întâmpla dacă mai multe camioane ca acesta se conectează la rețeaua electrică.

Se estimează că autocamionul produce 8.000 de kilowați-oră pe an atunci când operează în Suedia. Camionul hibrid conține toate sistemele obișnuite, inclusiv stocarea energiei cu o capacitate de 100 kilowați-oră. În același timp, remorca are o capacitate suplimentară de stocare a energiei de 200 kWh.

Acoperirea remorcii cu panouri fotovoltaice vine cu o serie întreagă de provocări inginerești, deoarece acestea nu sunt proiectate să se deplaseze, ci mai degrabă să rămână staționare deasupra unei case timp de 20 sau 30 de ani.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.