Stația de realimentare cu hidrogen sLH2, de la uzina Daimler Truck din Wörth, Germania, a fost deschisă publicului și va fi utilizată de clienți selectați pentru testele inițiale cu camionul Mercedes-Benz GenH2, de la jumătatea anului 2024.
Potrivit producătorului, realimentarea unui camion de 40 de tone cu 80 de kilograme de hidrogen lichid va dura aproximativ 10-15 minute, ceea ce este suficient pentru până la 1.000 de kilometri.
În comparație cu tehnologia convențională de realimentare cu hidrogen lichid (LH2), noul proces transformă hidrogenul în lichid „subrăcit” (sLH2). Potrivit Daimler Truck, va fi un proces cu pierderi mai mici de energie în timpul realimentării decât procesele convenționale LH2. În plus, nu este necesar nici un transfer de date între stația de realimentare și vehicul, reducând și mai mult complexitatea procesului de realimentare.
Un alt avantaj potențial al unei stații de realimentare cu hidrogen lichid este că, spre deosebire de hidrogenul gazos, acum hidrogenul nu trebuie să fie comprimat după fiecare proces de realimentare, iar următorul vehicul poate fi alimentat direct – ca și în cazul motorinei. Stația de alimentare din Wörth este proiectată pentru o capacitate de 400 de kilograme de hidrogen pe oră – cu alte cuvinte, capacitatea de realimentare a cinci camioane. Rezervorul de stocare cu hidrogen lichid are o capacitate de patru tone, ceea ce este suficient pentru aproximativ zece ore de realimentare continuă – iar, cu o umplere intermediară, pot fi vândute opt tone pe zi.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro