Conform unor statistici, în 2022, au fost înmatriculate în întreaga lume 32.040 de camioane electrice. Dintre acestea, 24.075 doar în China.
Nu ar trebui să fie surprinzător faptul că 9 dintre primii 10 producători de camioane electrice sunt chinezi. Singurul, din restul lumii, strecurat printre cele nouă, a fost Volvo Trucks. Restul producătorilor occidentali (coreeni și, poate, japonezi) vor oferi mai multe modele electrice în următorii câțiva ani, când s-ar putea să intre și ei în topul de mai sus.
Prognozele arată că piața de camioane electrice ar putea crește de 5 ori (la peste 150.000) în 2024, ponderea acestor camioane medii și grele electrice înmatriculate în China scăzând astfel de la 74% în 2022 la 45% în 2024. În China, Sany este lider cu o cotă de piață de 13%. Are vânzări considerabile de capete tractor și autobetoniere electrice cu baterii demontabile. Promovarea camioanelor cu baterii interschimbabile pe piața locală a favorizat vânzările de camioane electrice grele, care au reprezentat 51% din total. În 2022, vânzările totale de camioane electrice medii și grele în China au fost mai mult decât duble față de 2021.
Dan ATHANASIU