Toyota își schimbă accentul dezvoltării tehnologiei cu celule de combustibil cu hidrogen de la autoturisme la vehicule comerciale.
Acestea sunt considerate mult mai potrivite pentru hidrogen, nu numai din cauza dimensiunii și greutății instalațiilor care ar fi necesare, ci și datorită capacității de a crea o rețea de alimentare mai concentrată. Pentru comercialele de dimensiuni medii, este ușor de făcut o rețea de realimentare, deoarece este vorba în principal de curse fixe între A și B.
Toyota spune că cea mai recentă generație de pile de combustibil cu hidrogen aflată în dezvoltare este la jumătate din costul celei de generație actuală, îmbunătățind în același timp durabilitatea de două ori și jumătate față de cea a unui motor Diesel. De asemenea, îmbunătățește eficiența cu 20%, semnificativ în reducerea costurilor cu combustibilul pentru vehiculele comerciale. Compania se orientează, de asemenea, dincolo de rezervoarele cilindrice pentru hidrogen și a dezvoltat atât un rezervor plat, cât și un rezervor „șa”, care poate permite trecerea unui arbore cardan peste el. Acest rezervor tip șa a fost făcut pentru a putea fi montat direct în spațiul bateriei unei mașini electrice existente.
Dan ATHANASIU