În SUA se practică sistemul de transport intern cu tractoare anume construite, destul de asemănătoare cu cele folosite în centrele de containere. Orange EV va livra 20 de camioane electrice pentru terminale către centrele YMX Logistics din America de Nord.
Tractoarele electrice vor fi construite în statul american Kansas. YMX Logistics este un furnizor complet de servicii de logistică internă externalizate și soluții de management interior. În comunicat nu se menționează exact unde vor fi implementate vehiculele electrice sau când vor fi livrate.
Companiile păstrează, de asemenea, valoarea contractului secret. Orange EV are în portofoliu două modele.
HUSK-e vine cu o baterie de 243 kWh și poate fi încărcat complet în aproximativ două ore, la 105 kW.
e-TRIEVER vine cu o „baterie dimensionată pentru a satisface nevoile clientului”, conform site-ului Orange EV. Și aici, bateria poate fi încărcată „în doar două ore” – dar asta depinde, evident, de dimensiune.
Odată cu creșterea cererii de tractoare electrice interioare, eforturile comune asigură că mai multe companii pot obține beneficii de mediu, financiare și operaționale ale electrificării. Respectivele tractoare susțin beneficiarii lor să își reducă în mod semnificativ emisiile, menținând în același timp eficiența.
Pe lângă beneficiile inițiale ale reducerii emisiilor și amprentei de carbon, clienții văd, de asemenea, îmbunătățiri ale eficienței operaționale generale și caută să se extindă.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro