China elimină carantina: Impact pozitiv pentru transportul eurasiatic

Din 8 ianuarie 2023, China nu va mai implementa măsuri de carantină și de management al bolilor infecțioase pentru intrarea persoanelor și a mărfurilor în țară. După aproape trei ani de măsuri stricte, guvernul și-a slăbit controlul asupra pandemiei. Aceste ultime decizii pot avea un impact și asupra afacerii de transport de marfă China-Europa?

Precizările Uniunii Societăților de Expediții din România (USER):

În primul rând, este esențial să ne uităm la două puncte ale noilor protocoale de prevenire și control al Covid-19 din China, strâns legate de traficul feroviar China-Europa. Pentru început, conform deciziilor guvernamentale, din 8 ianuarie 2023, Covid-19 este clasificat drept „boală infecțioasă de clasa B”. Nu mai este necesară izolarea persoanelor infectate cu virusul, în timp ce nu va exista nicio cerință de carantină la intrarea în țară.

Absența carantinei privește atât oamenii, cât și bunurile. Acest lucru va facilita transportul produselor destinate Chinei, deoarece timpii de așteptare pentru a se asigura că mărfurile sunt sigure pentru a intra în țară vor fi eliminați. Atât Europa, cât și China privesc evoluția cu optimism, deoarece ar putea semnala un nou sezon de vârf în urma producției de iarnă și a exporturilor respective către est în 2023.

Există două moduri prin care transportul feroviar de marfă China-Europa ar putea beneficia de regulile relaxate. După cum se analizează mai jos, noua abordare ar putea avea un impact pozitiv asupra volumelor către est, transportul multimodal eurasiatic și posibilitatea reapariției de călătorii de afaceri.

Carantină de intrare

Mărfurile cele mai afectate de măsurile de prevenire a epidemiei de intrare sunt alimentele proaspete. În iunie 2020, somonul importat a provocat o reapariție a epidemiei interne și a afectat direct transportul lanțului de frigo în Europa: deoarece produsele din fructe de mare sunt în general depozitate și transportate în frigidere, virusul are șansa de a supraviețui la frig pentru o lungă perioadă de timp. După acest incident, importul de somon a întâmpinat multe obstacole, iar vama a devenit extrem de precaută. Întâmplător, în ianuarie 2022, portul Manzhouli a anunțat că importul de fructe a fost interzis, iar motivul a fost că fructele importate au fost testate pozitiv pentru Covid-19.

Fructele importate care intră pe piața chineză prin inspecție la frontieră se confruntă, de asemenea, cu proceduri greoaie. Pe lângă declarația vamală convențională, sunt necesare și certificate de inspecție și carantină, certificate de dezinfecție și certificate de testare a acidului nucleic din fructe. Prin urmare, noua politică implementată în 2023 va reduce procedurile complicate ale importurilor de alimente proaspete, va reduce timpul de vămuire și va crea mai multe perspective pentru piața importurilor de alimente proaspete. „Trenul de fructe” China-Laos, raportat anterior de China Railway Transport și trenul special pentru produse proaspete China-Rusia, lansat de Căile Ferate Ruse în aprilie anul acesta, vor merge, de asemenea, direct pe banda rapidă.

Transport multimodal

Pe lângă limitarea importurilor de mărfuri, restricțiile asupra personalului în timpul operațiunilor de transport multimodal au prelungit, de asemenea, timpul general de tranzit între China-Europa. Ca parte esențială a transportului multimodal, șoferii de camioane s-au confruntat cu proceduri de vămuire lente și chiar interdicții de călătorie din cauza prevenirii și controlului strict al epidemiei. Regulile relaxate Covid-19 care se apropie din China ar putea duce la condiții mai bune pentru șoferii de camioane. Mai mult, ar putea stimula rutele multimodale interne, cum ar fi conexiunea directă cu camioanele între Hong Kong și Shenzhen, care va ajuta, de asemenea, la realizarea unei expedieri de mărfuri mai rapide și mai eficiente către trenurile de marfă China-Europa.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.