La 13 ani de la înființare, Ahead Logistics continuă dezvoltarea, în ciuda provocărilor tot mai mari ale pieței. Iar accentul principal se pune pe profesionalismul echipei.
Compania a menținut ritmul dezvoltării (constant încă de la înființare), chiar dacă ultimul an a adus numeroase schimbări pe piață. Putem aminti modificările legislative, cum ar fi cea a salariului minim, dar și recuperarea greoaie a accizei, rambursările realizându-se cu întârzieri notabile.
Forța de muncă rămâne, însă, principala provocare.
„Evoluția pieței forței de muncă a fost imprevizibilă, iar cerințele șoferilor sunt în continuă creștere pe latura salarială. Există multe firme care măresc salariile, indiferent daca măresc sau nu tarifele la client (care nu acceptă în general măriri de tarife generate de creșterile salariale)”, a arătat Mircea Mănescu, director general Ahead Logistics.
Provocări și… soluții
O altă problemă cu care se confruntă compania este legată de unitățile de service, care sunt din ce în ce mai aglomerate. „Producătorii au vândut multe camioane, iar cei din service se confruntă cu aceeași problemă a lipsei de personal”, a explicat Mircea Mănescu.
Motorina, salariile, piesele de schimb, manopera în service sunt câteva dintre capitolele importante care au antrenat creșteri ale costurilor pentru firmele de transport. Totuși, clienții nu sunt deschiși la negocieri pentru creșterea tarifelor.
Firmele de transport trebuie să găsească soluții interne.
„În prezent, este foarte importantă retenția personalului și facem eforturi în această direcție. Iar principalele provocări vin în special din parte forței calificate de muncă”, a precizat directorul general Ahead Logistics.
La ora actuală, flota Ahead Logistics numără 47 de camioane (din care 8 autoșasiuri de 18 tone), ultimele două fiind achiziționate anul acesta. „Pe viitor, avem în vedere o modernizare a flotei și suntem în discuții cu mai mulți producători. Parcul auto este încă modern și avem în vedere anumite schimbări de camioane. În ceea ce privește dotările logistice, acestea ne sunt suficiente momentan și vom crește capacitatea în momentul în care vor fi necesare spații suplimentare”, a spus Mircea Mănescu.
Compania dispune, la ora actuală, de o suprafață de depozitare de 8.400 mp, împărțită în 4 hale.
Planurile de viitor sunt legate de optimizarea activității pe toate segmentele. „Încercăm să creștem volumele pe partea de casă de expediție, dar totodată și pe flota proprie, țintind îmbunătățirea gradului de utilizare al camioanelor. Depozitarea este, de asemenea, un capitol la care lucrăm. Dorim să majorăm numărul de clienți și am reușit să creștem gradul de ocupare a depozitului propriu”, a declarat Mircea Mănescu.
Costurile au tendința de a crește permanent – în special pe componenta salarială.
Directorul general Ahead Logistics a arătat că, în ciuda tendinței recunoscute în piață, clienții sunt dificil de convins să acorde măriri de tarife generate de salariile majorate, aplicând metoda amânării, fără a face nimic în direcția armonizării prețurilor cu cheltuielile.
În ciuda provocărilor, managementul companiei își propune să nu rateze oportunitățile pe care le oferă piața de logistică. Iar, în acest context, Ahead Logistics își propune să achiziționeze în 2020 camioane noi, corelând însă numărul acestora cu disponibilitatea forței de muncă și cu tarifele percepute de la clienți. „Este o perioadă pe care o privim cu oarecare prudență, întrucât există și semne de stagnare economică la nivel european și mondial, lucru ce poate afecta în mod evident piața din România, care este legată puternic de economia europeană și cea mondială”, a apreciat, în încheiere Mircea Mănescu.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro