MARVI LOGISTIC: Nou depozit la Vâlcea

Asemenea unor piese de puzzle, Marvi Logistic adaugă noi linii de business, ce se completează și întrepătrund. Iar anul 2019, pe lângă dezvoltarea transportului și a rețelei de magazine Super Mercato, va aduce un nou depozit, ce va așeza compania pe harta logisticii din România.

Apărut, inițial, ca o oportunitate pentru echilibrarea TVA, comerțul cu produse din Italia s-a transformat, în câțiva ani, într-o rețea de magazine cu prezență națională.

Rețeaua Super Mercato, dezvoltată de Marvi Logistic, are, astăzi, 24 de magazine în 14 orașe, iar extinderea continuă.

Și pentru că făceam referire la „completarea” activităților, amintim faptul că Marvi Logistic este, la bază, un transportator specializat pe curse intracomunitare. Astfel, importul produselor destinate magazinelor este realizat cu propriile camioane. În ceea ce privește distribuția la nivel național, compania utilizează Pall-Ex, Marvi Logistic fiind unul dintre membrii apreciați ai acestei rețele.

Marius Catrinoiu, general manager Marvi Logistic: „Încă mai există producători care cred că sunt mai eficienți dacă utilizează propriile capacități de transport, ceea ce este imposibil.”

„Pentru noi, Pall-Ex a reprezentat o mare oportunitate, în condițiile în care distribuția necesară pentru această rețea de magazine presupune transporturi dese și partide relativ mici de marfă. De exemplu, dacă astăzi ajunge la depozit un camion cu 30 de paleți, noi trebuie să împărțim marfa pe 24 de paleți pentru 24 de magazine răspândite în toată țara. Fără Pall-Ex, ar fi, practic, imposibil să facem această distribuție și, în afară de Vâlcea, distribuția este realizată în exclusivitate prin rețeaua Pall-Ex”, a precizat Marius Catrinoiu, general manager Marvi Logistic.

Pentru magazinele Super Mercato, compania introduce în rețeaua Pall-Ex aproximativ 300 de paleți în fiecare lună. În plus, mai sunt aproximativ 1.300 de paleți de la alți clienți (clienți Marvi Logistic pentru rețeaua Pall-Ex pentru județele Vâlcea și Gorj).

„Sunt producători, distribuitori, importatori și chiar transportatori care aduc marfa din import și, pentru câțiva paleți, preferă să folosească Pall-Ex, evitând, astfel, deplasarea cu propriul camion în regiuni mai îndepărtate ale țării”, a arătat Marius Catrinoiu.

La ora actuală, Marvi Logistic utilizează propriul depozit de 500 mp, iar, în primăvara acestui an, suprafața se va dubla, urmând să fie realizat un nou depozit de 500 mp.

„În plus, special pentru Pall-Ex, vom realiza un alt depozit pentru cross-dock, de 300 mp. Sunt mărfuri care vin, ziua, cu autoutilitarele și pleacă, seara, cu camionul”, a completat managerul general Marvi Logistic.

Flotă optimizată

Marvi Logistic are o flotă proprie de 20 de camioane, utilizată, în principal, în transport intracomunitar, la care se adaugă o flotă subcontractată de 35 de camioane.

„Avem nevoie de flota de camioane și pentru propria marfă, destinată rețelei de magazine. În medie, la ora actuală, avem nevoie de două camioane pe săptămână. Bineînțeles, dacă vânzările în magazine vor crește (aceasta este tendința), vom crește numărul curselor”, a completat Marius Catrinoiu.

Pentru rețeaua Pall-Ex, compania a achiziționat două camioane tandem. Astfel, se câștigă 5 paleți la volumul de marfă pentru transporturile de noapte, iar, ziua, remorca este decuplată și se realizează distribuție doar cu camionul de 20 de tone.

„Avem tot mai mulți clienți care și-au crescut volumul de mărfuri transportate – număr de paleți și masă. Utilizarea autoutilitarelor de 3,5 t și chiar 7,5 t nu mai este optimă. Modelul este asemănător pentru Vâlcea și Târgu Jiu, iar aceste camioane realizează peste 12.000 km pe lună, fiind operate doar în România. Bineînțeles, pe fiecare camion lucrează câte doi șoferi”, a explicat Marius Catrinoiu.

Centru logistic regional

Proiectul privind realizare unui depozit modern la Vâlcea a demarat o dată cu achiziționarea unui teren de 20.000 mp într-o zonă foarte bună, lângă drumul național.

„Ținta noastră este atragerea unor clienți mari, care, eventual, sunt, deja, în România și caută o amplasare mai eficientă. Râmnicu Vâlcea este amplasat aproape în centrul țării și, în plus, un depozit aici poate fi utilizat și ca centru regional. Pitești, Drăgășani, Slatina, Craiova, Târgu Jiu, Sibiu sunt orașe aflate pe un cerc cu centrul la Râmnicu Vâlcea și rază de aproximativ 100 km”, a precizat Marius Catrinoiu.

Laura Cîrstea, logistic manager Marvi Logistic: „Logistica a rămas în urmă, în Vâlcea, și noi ne propunem să oferim o soluție modernă, premium. Există o opinie largă în rândul companiilor de transport că în Vâlcea se vine bine, dar se pleacă prost (tarife foarte mici), iar noi vom contribui la schimbarea acestei situații.”

Astfel, la ora actuală, Marvi Logistic poate oferi servicii logistice complete, cu depozitare, distribuție și transport internațional.

„Astăzi, suntem pregătiți să oferim soluții de distribuție la o calitate ridicată, inclusiv pentru alte rețele de retail”, a spus Marius Catrinoiu.

O bună oportunitate o reprezintă și posibila externalizarea a serviciilor de transport și logistică a producătorilor din regiune.

„Piața în Vâlcea, pe partea de depozitare, ar putea să se dezvolte mult. Am primit cereri în acest sens. Poziția orașului reprezintă un avantaj important și dezvoltarea infrastructurii (legarea cu o autostradă) va reprezenta un alt impuls important. În plus, Râmnicu Vâlcea este foarte slab reprezentat pe partea de depozite și conceptul de externalizare atât în logistică, precum și în transport este, încă, puțin dezvoltat”, a arătat Laura Cîrstea, logistic manager Marvi Logistic.

Pe viitor, compania va continua investițiile, fiind vizat cu prioritate segmentul soluțiilor IT, în plan fiind inclusiv înființarea propriului departament IT.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.