Pentru al șaptelea an consecutiv, GEFCO, lider global în soluții complexe pentru lanțurile de aprovizionare și lider european pe piața de logistică a automobilelor subliniază importanța angajamentelor CSR, o componentă cheie pentru dezvoltarea sustenabilă.
În 2018, Grupul GEFCO a continuat să își îmbunătățească performanțele de sustenabilitate în timp ce totodată și-a consolidat expertiza și maturitatea în toate aspectele activității sale. Mai mult, GEFCO se concentrează pe inovație pentru a găsi soluții tot mai eficiente și prietenoase cu mediul, în acord cu sloganul ,,Partners, unlimited’’, care reflectă dorința de cooperare și interacțiune cu toți partenerii săi.
Un cadru consolidat pentru CSR
Odată cu semnarea în 2009 a Pactului Global al Națiunilor Unite, GEFCO s-a dedicat respectării unui principiu al precauției vis-a-vis cu riscurile de mediu, promovând dezvoltarea de tehnologii prietenoase cu mediul și asigurând protecția drepturilor omului și a angajaților și lupta împotriva corupției. Un cod etic garantează că toți angajații se conformează acestor direcții, în timp ce o Comisie de Etică se asigură că sunt implementate și monitorizate zilnic.
Pentru a continua să înțeleagă și să se dezvolte într-un ritm accelerat, GEFCO a întreprins o analiză de riscuri pe termen lung, abordând tematicile de CSR nu doar din perspectiva proprie dar și din punctul de vedere al tuturor partenerilor săi externi. Rezultatele trasează un cadru de abordare și ierarhizare a riscurilor și servește ca structură pentru abordarea companiei cu privire la provocările CSR-ului. Cu o abordare holistă și cuantificabilă asupra riscului și materialității, GEFCO are capacitatea să implementeze politici suficient de robuste pentru a face față oricărei provocări și pentru a urmări progresul întregistrat concret.
Stéphane Milhet, Vice Președinte Executiv pe Resurse Umane și CSR la GEFCO: ,,Ca organizație, alegerile și acțiunile pe care GEFCO le face au un efect profund asupra partenerilor, angajaților și mediului. Putem ajuta la definirea teritoriilor, consolidarea economiilor locale și putem face o schimbare pozitivă în lume.’’
O performanță îmbunătățită la nivel de mediu
- Transport optimizat, mai curat și din ce în ce mai conectat
Pentru al doilea an consecutiv, GEFCO a reușit să rămână sub pragul de 2% din emisiile de carbon rezultate din acțiunile de transport, datorită acțiunilor luate în acest sens din 2018. Este un procent aliniat la obiectivele setate, posibil datorită optimizării fluxului de transport, îmbunătățirii flotei de vehicule și promovării soluțiilor multimodale care oferă alternative solide la transportul rutier. Inovarea este de asemenea un factor cheie pentru tehnologii. Totodată, sunt investigate și alte soluții inovatoare, precum vehiculele electrice sau transportul conectat. În Spania și Cehia, GEFCO a început să implementeze servicii care folosesc tiruri cu trailere duble, ce ating lungimi între 25 și 30 de metri. Aceste configurații măresc capacitatea de încărcare și productivitatea, limitând astfel numărul de tiruri în circulație și emisiile de CO2.
- Operațiuni eficiente energetic
GEFCO ia măsuri la nivel global pentru ca impactul asupra mediului și vecinilor să fie minim în toate cele 300 de locații, având obiective ambițioase în reducerea consumului de energie și eliminarea deșeurilor, în timp ce dezvoltă inițiative de reciclare și recuperare a energiei. În 2018, 69% din deșeurile create de Grup au fost recuperate sau reciclate, iar 59 din liniile de business au primit certificări ISO 14001.
- O performanță în CSR certificată de EcoVadis și CDP
În 2018, GEFCO a primit certificarea GOLD de la EcoVadis. Distincția reflectă un nivel avansat de performanță în cele 4 zone monitorizate de EcoVadis: administrarea impactului asupra mediului, practici de HR, politică de cumpărare și conduită etică și profesională. În 2018, GEFCO a primit cu două puncte mai mult decât în 2016, ajungând la 64 de puncte din 100. La nivel de companie, Grupul este din nou între primii 5% în ceea ce privește CSR-ul, dintr-un total de 30.000 de companii evaluate de EcoVadis global.
GEFCO a obținut calificativul ,,B’’ la chestionarul CDP (inițial Proiectul de Dezvăluire a Carbonului) privind schimbarea climei. CDP administrează sistemul de informare globală care permite companiilor, orașelor, statelor și regiunilor să măsoare și administreze impactul lor asupra mediului. Organizația acordă note de la A la D. Cu rezultatul obținut, GEFCO se plasează peste medie.
- Politica de CSR din perspectiva partenerilor
GEFCO colaborează în fiecare zi cu parteneri și clienți pentru a obține cele mai înalte standarde ale responsabilității, conform filosofiei ,,Partners, unlimited’’ adoptate. La finalul anului 2018, 1.478 de furnizori de transport rutier au semnat Acordul de Cumpărare Responsabilă GEFCO (RPC), reprezentând 76% din cheltuielile rutelor.
Inovarea, o valoare împărtășită
GEFCO operează într-un mediu în continuă schimbare, cu noi tehnologii care transformă atât procesele de producție cât și comportamentul consumatorilor. Transformarea acestor provocări în oportunități cere o abordare inovatoare, iar GEFCO a făcut tot posibilul să aducă inovarea la baza strategiei companiei, promovând-o la toate nivelurile organizației. Obiectivul: să modeleze viitorul lanțului de distribuție prin valoare adăugată, soluții eficiente și sustenabile pentru clienți.
În cadrul GEFCO, resursa umană este prețuită ca fiind cel valoros diferențiator al companiei, astfel că în 2018 Grupul a lansat Fabrica de Inovare GEFCO, care oferă fiecărui angajat puterea de a inventa și explora idei inovatoare, cu potențial de transformare în soluții de creștere a afacerii. În același timp, GEFCO s-a parteneriat cu Techstars, un accelerator de start-up-uri global care dă Grupului acces la un ecosistem unic și multiple oportunități de soluții sustenabile și inovatoare.