Page 37 - revista ZIUA CARGO
P. 37
Centura Mihăilești
Podul suspendat de la Brăila
de termenul prevăzut în contract, res- pectiv 22 ianuarie 2022. Însă investiția ar fi trebuit să fie gata cu mulți ani în urmă, dacă lucrările nu ar fi început cu stângul. O primă licitație, lansată în anul 2014, a avut ca rezultat un contract semnat, în februarie 2015, cu Asocierea Lemacons&Vega 93&Ar- cada, pentru o ofertă de 179 de mili- oane de lei. Însă antreprenorul nu a primit, în termen de 12 luni, ordinul de începere a lucrărilor, astfel că a cerut rezilierea contractului.
O nouă licitație a fost lansată, în octombrie 2016, dar procedura a fost contestată. Atribuirea contractului către STRABAG a fost posibilă abia în noiembrie 2017, însă, de data a- ceasta, pentru un preț mai mare: circa 192 de milioane de lei. Au urmat alte contestații, iar reevaluarea ofertelor, decisă de instanță, a dat câștigătoare Asocierea Itinera-Retter Project Mana- gement, care depusese o ofertă mai mare, de circa 209 milioane de lei. Contestațiile au continuat, iar, după un alt an, decizia a fost întoarsă și CNAIR a reevaluat din nou ofertele. Între timp, ofertele și-au pierdut vala- bilitatea, iar Asocierea Itinera a decis să-și retragă oferta. Astfel, singura fir- mă în cursă a rămas STRABAG, care, în final, a semnat contractul, la sfârșitul lunii mai 2020.
Cât privește traseul viitoarei Autostrăzi A8 Târgu Mureș- Iași-Ungheni, se analizează o alternativă de traseu pentru realizarea conexiunii cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași. În prezent, în România se circulă pe 947,6 km de autostradă.
Centura Mihăilești, finalizată:
9 ani pentru 3 km
Centura rutieră a localității Mihăi- lești, jud. Giurgiu, a fost deschisă tra-
ficului, după 9 ani de la lansarea pro- iectului, de al treilea constructor con- tractat de CNAIR. Chiar dacă are doar 3,18 km, această variantă ocolitoare scurtează timpii de deplasare pe DN6 și reduce riscurile din trafic specifice tranzitării localităților.
CNAIR a demarat proiectul încă din anul 2011, iar licitația a fost câș- tigată de compania spaniolă Contrat Ingineria Y Obras, care, însă, a întâr- ziat mult proiectul, iar contractul a fost reziliat. După 5 ani, în 2016, contractul a fost atribuit antreprenorului Copisa Constructora Pirenaica, dar a avut o soartă similară cu primul: în 2019 a fost reziliat.
O a treia licitație a fost lansată, iar contractul a putut fi semnat, în decem- brie 2020, cu Viarom Construct, care a încheiat lucrările și a reușit chiar deschiderea în avans cu trei luni a cir- culației.
pentru execuția lucrărilor, de 44 de luni, în timp ce garanția va fi de 120 de luni.
Această secțiune are o lungime de 10 km, dar cu lucrări de artă de o complexitate majoră: 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, în lungime medie de 230 de metri, dintre care cel mai lung va fi viaductul de la km 84, de 630 de metri, precum și un tunel de 1.350 de metri, în zona de traversare a dealului Momâia, județul Argeș. Licitația a fost lansată din 2019, dar atribuirea con- tractului a fost tergiversată, apoi con- testată, astfel vă au trecut mai bine de doi ani până la semnarea contractului.
În ceea ce privește stadiul celorlal- te secțiuni ale autostrăzii, se află exe- cutate 53,51% lucrări la Secțiunea 1 Sibiu-Boița, Lot 1, de 13,17 km. În pro- cedură de evaluarea ofertelor se află Secţiunea 2 Boiţa-Cornetu, de 31,33 km. În licitație se află Secțiunea 3 Cornetu-Tigveni, în lungime de 37,4 km, cu data de depunere a ofertelor 20 ianuarie 2022. Secțiunea 5 Curtea de Argeș-Pitești, în lungime de 30,35 km, se află în șantier, cu un stadiu fizic al lucrărilor de 3,87%.
Podul suspendat
de la Brăila:
șantier de sărbători
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, aflat în lucru, a fost fotografiat noaptea și pare iluminat de sărbătorile de iarnă. Imaginile au fost publicate pe Facebook de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, cu următorul mesaj: „Am fost pe șantierul Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Podul trebuie să fie dat în circu- lație până la sfârșitul anului viitor, așa cum prevede contractul! Județele Brăila și Galați au nevoie rapid de sprijinul Guvernului, ajutor care poate veni mai ales prin dezvoltarea infrastructurii de transport”.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
Drum spre Vama Giurgiu, din beton
Drumul expres ce va face legătură dintre Podul Prieteniei, Vama Giurgiu și DN15, urmează să se deschidă circulația pe 20 decembrie, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu. Este un proiect-pilot, cu calea de rulare din beton. Drumul va avea patru benzi, cu separare pe mijloc.
Secțiunea 4
a Autostrăzii Sibiu- Pitești, contractată
Compania Națională de Adminis- trare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, cu reprezentanții PORR Construct, contractul pentru proiecta- rea și execuția Secțiunii 4 Curtea de Argeș-Tigveni a Autostrăzii A1 Sibiu- Pitești. Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei, fără TVA, cu sursă de finanțare din fonduri europene ne- rambursabile, pentru realizarea a 9,86 kilometri de autostradă. Perioada de proiectare este de 16 luni, iar cea
decembrie 2021 ............................................................................................................................................ 37
ACTUALITATE