În luna ianuarie au fost cumpărate 193 de autoturisme hibride și electrice în România, cu 70,8% mai multe față de aceeaşi lună din anul trecut, potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Din total, 79 sunt autoturisme electrice 100% (o creştere de 6,5 ori faţă de ianuarie 2017), iar 114 unităţi sunt hibride (+12,9%).
Ponderea autoturismelor ecologice în totalul vânzărilor la nivel naţional a fost de 2,7% în prima lună a acestui an.
Pe de altă parte, cele 193 de autoturisme electrice şi hibride comercializate la nivelul lunii ianuarie au fost în scădere cu 56,9% față de luna decembrie 2017, când s-au înregistrat 448 de exemplare vândute.
Însă comparativ cu aceeaşi lună din anul anterior, în ianuarie 2018 vânzările de autoturisme “verzi” au crescut cu 70,8%, de la 133 la 193 de exemplare.
În clasamentul celor mai comercializate mărci auto electrice 100%, primul loc a fost ocupat de Volkswagen în ianuarie anul acesta, cu 40 de unităţi, urmat de smart (12 de exemplare), BMW şi Mercedes Benz (câte 9 unităţi), Volvo (5), Audi şi Kia (câte o unitate).
Cele mai multe maşini hibride au fost vândute în România de Toyota (101 de unităţi). Clasamentul continuă cu Lexus (5 exemplare), Kia (4), Audi (3) şi Ford (1).
La nivelul întregului an trecut, ponderea maşinilor electrice şi hibrid în totalul vânzărilor de autoturisme noi a atins 2,2%, numărul acestora ajungând la 2.811 unităţi, în creştere cu 136,7% faţă de anul anterior.
În marja de creştere raportată, 514 sunt maşini electrice 100% (creştere de 207,8% faţă de 2016), iar 2.297 de unităţi hibride (+126,1%), maiarată statistica APIA.