CNAIR a primit patru oferte la licitația pentru proiectarea modernizării legăturii rutiere dintre Râmnicu Vâlcea și autostrada A1 Sibiu-Pitești. Proiectul este împărțit în două sectoare, între Curtea de Argeș și Tigveni, respectiv între Tigveni și Rm. Vâlcea și prevăd atât modernizarea actualului drum, cât și realizarea unei bucăți de drum de la zero.
Pe primul sector, de 11 km, se va reface drumul național DN73C, prin reabilitarea structurii rutiere, amplasarea unor elemente de siguranță rutieră, montarea unui sistem modern de scurgere a apelor și alte consolidări.
Al doilea segment de aproximativ 13 km presupune un mix între modernizarea actualului drum național pe anumite sectoare și realizarea de variante noi de traseu, care să amelioreze considerabil fluența și siguranța circulației.
Pentru cele două loturi au depus oferte:
1. Asocierea EUROCERAD Internațional – GEOSTUD
2. SC Proiect – Construct Regiunea Transilvania
3. SPC ELITE Consulting
4. TOTAL ROAD
Cele două contracte de servicii au următoarele obiective:
1. Proiectarea unui traseu nou între DN 73C și Nodul Rutier Tigveni de pe Autostrada Sibiu – Pitești.
2. Consolidarea și refacerea sectorului de drum național DN 73C între Curtea de Argeș și Tigveni (km 44+800 – km 55+000).
3. Reabilitarea/Modernizarea infrastructurii existente, respectiv drumul național DN73C între localitatea Tigveni (km 55) si localitatea Aldești (km 68), inclusiv amenajarea intersecției dintre DN7 și DN73C, având în vedere traficul generat de deschiderea circulației pe secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu–Pitești și realizarea legăturii dintre municipiul Râmnicu Vâlcea și Autostrada Sibiu–Pitești.
Valoarea estimată a contractului este de circa 6 milioane de lei, fără TVA (2 milioane de lei pentru lotul 1 și peste 3,9 milioane de lei pentru lotul 2).
Durata contractului este de 11 luni pentru Lotul 1 și 14 luni pentru Lotul 2, mai anunță CNAIR.
Pentru drumul nou și pentru cel modernizat, lățimea platformei va fi de 10 m, astfel:
– câte 3,5 m pentru fiecare bandă de circulație,
– câte 0,75 m pentru fiecare dintre cele două benzi de încadrare,
– câte 0,75 m pentru fiecare dintre cele două acostamente.