În contexul sărbătorilor de iarnă, cantitatea de mărfuri importate crește cu 20%, comparativ cu alte perioade, principalele produse aduse în România fiind brazii, hainele, dulciurile și decorațiunile specifice de Crăciun. Astfel, în țară intră 50.000 de tone de mărfuri, pe săptămână, pentru retailul tradițional sau online, arată datele DSV Road, una dintre cele mai mari companii de servicii de transport din România și Europa.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
În perioada noiembrie-decembrie, camioanele DSV Road aduc în țară peste 500.000 brazi, în ghiveci sau în plasă, 50.000 kg de globuri, 70.000 kg de instalații cu lumini, 30.000 Moș Crăciuni decorativi, 100.000 kg de cozonaci, 2.000 tone de dulciuri, 200.000 tone de șampanie sau vin spumant, 500 de tone de carne și peste 200.000 de articole pentru sporturi de iarnă. De asemenea, sunt aduse și produse de uz general, cum ar fi haine și încălțăminte, electronice și electrocasnice, medicamente și alimente de bază.
Cele mai multe produse sunt aduse din Italia, Germania, Polonia și Ungaria, numărul de camioane care transport marfă între Europa și România crescând cu 15%-25%.
„Înainte de sărbătorile de iarnă, începând din luna octombrie, cererea pentru servicii de transport crește cu 15%-25% față de o lună obișnuită, pentru produse care trebuie să ajungă în magazinele din România la început lunii decembrie. Prin optimizarea rutelor de transport și încărcăturii în camioane, produsele de care consumatorii din România au nevoie și pe care le așteaptă cu nerăbdare pentru a le dărui celor dragi cu ocazia sărbătorilor de iarnă ajung în timpul util, fără întârzieri, în depozitele magazinelor”, declară Sergiu Iordache, managing director DSV Road.
Astfel, pentru transportul mărfurilor către România, cele mai multe companii preferă transportul de tip grupaj, cererea pentru acest serviciu crescând cu 30% în ultimele luni, fiind de altfel o opțiune de reducere a costurilor de transport. Acesta este urmat de transportul cu încărcare completă a camioanelor, preferate în general de marii retaileri, pentru transportarea de produse alimentare.
Dacă înainte de sărbători sunt transportate cantități impresionante de produse specifice Crăciunului, în timpul anului, cele mai transportate mărfuri din Europa către România sunt din categoriile automotive, chimicale, IT&C, fashion, pharma, electro-IT. În același timp, potrivit datelor DSV Group, printre cele mai neobișnuite mărfuri transportate de companie în lume se află urși polari, delfini, prelevări de țesuturi, vaccinuri.
România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Astfel, în 2022, având în vedere cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, DSV Road se așteaptă la o creștere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro.
Despre DSV Road
DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România și Europa, oferind servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parțială (less than truckload) și încărcare completă (full truck load), dar și servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea. DSV Road este una din entitățile juridice ale grupul DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions și DSV Air&Sea.
Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, compania DSV are activitate în 13 orașe din România. DSV oferă servicii complete de transport și logistică pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), servicii multimodale și servicii de depozitare și fulfilment pentru industrii ca retail, pharma, automotive și altele. DSV România investește constant în automatizarea operațiunilor de business pentru a eficientiza gestionarea și distribuția mărfurilor și în digitalizarea colaborării cu clienții, oferind posibilitatea de rezervare și urmărire în timp real a produselor prin aplicația myDSV. De asemenea, pentru a proteja mediul înconjurător, compania a creat divizia green transport pentru servicii de transport verde și programe de sustenabilitate care reduc cantitatea de emisii de carbon. În 2021, compania DSV a înregistrat o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro, în creștere cu 30% comparativ cu anul anterior.