– Separarea căilor de trafic auto și pietonal prin denivelarea acestora: 447,5 milioane de euro;
– Măsuri de siguranță pasivă (parapete rutiere din beton, montarea parapetelor marginale cu cabluri pe DN7C Transfăgărășan, DN67C Transalpina, și alte sectoare de drumuri montane): 61,8 milioane de euro;
– Semnalizare, marcaje și amenajări rutiere: 50,45 milioane de euro;
– Digitalizarea elementelor de siguranța circulației (Sistem de Management al Semnalizării Rutiere, Verticale, Orizontale și a Elementelor Pasive de Siguranță Rutieră, soft, dispozitive IT, achiziționarea a 1.000 limitatoare de viteză, 300 radare mobile și 500 camere video conectate într-un sistem integrat): 47,6 milioane de euro;
– Iluminat pe timp de noapte și dispoztive luminoase și reflectorizante: 10,2 milioane de euro.
Strategia abordează siguranța rutieră într-un mod integrat şi multidisciplinar:
– introducerea unui sistem de management al vitezei, concomitent cu reglementarea unor sancţiuni mai aspre pentru încălcarea legii;
– intensificarea programelor de educaţie şi formare continuă, formală şi informală;
– alinierea la standardele tehnice şi la normele specifice prevăzute pentru siguranța vehiculelor care funcționează cu hidrogen, precum și pentru vehiculele conectate și autonome, inclusiv pregătirea infrastructurii rutiere pentru circulația acestor vehicule;
– eficientizarea sistemului naţional de intervenţii în caz de urgenţă prin îmbunătăţirea mijloacelor tehnice de intervenţie la evenimentele rutiere
– măsuri pentru utilizarea drumurilor în condiții de siguranță, inclusiv prin reducerea limitelor de viteză în anumite zone sau pe anumite drumuri, în funcţie de datele privind accidentele, analiza riscurilor şi de cele mai bune practici de la nivelul Uniuni Europene, precum și revizuirea normelor de circulaţie, inclusiv asigurarea priorităţii pentru utilizatorii vulnerabili;
– inspecţii şi verificări sporite în materie de siguranţă rutieră;
– campanii de informare și conștientizare destinate publicului general.