8 din 10 români și-ar dori să treacă la o mașină electrică sau hibrid

Opt din 10 români și-ar dori să treacă la o mașină electrică sau hibrid în viitor, însă sunt de părere că Romania nu este pregătită cu infrastructura necesară, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Iată precizările, în comunicatul transmis ZIUA CARGO:

Jumătate dintre cei cehstionați (51%) au declarat că ar lua în considerare să achiziționeze o mașină hibrid, iar 28% și-au exprimat dorința de a lua una electrică, în timp ce 85% consideră că țara noastră nu este pregătită ca infrastructură pentru șoferii mașinilor electrice.

Doar 21% dintre oameni declară că vor rămâne mereu la mașina pe diesel sau benzină.

Context

În 2019, datele la nivel internațional arătau faptul că mașinile particulare poluează cel mai mult prin emiterea de 60,7% din totalul de emisii de dioxid de carbon provenite din transportul rutier european (în 2019). În 2020, Europa avea 51 de milioane de mașini diesel, potrivit Federației Europene pentru Transport și Mediu. Deși directivele Uniunii Europene obligă la acțiuni în vederea combaterii schimbărilor climatice, reducerii poluării și promovării surselor alternative de energie, schimbările la nivel local par să fie lente sau inexistente.

În acest context, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre percepția românilor față de utilizarea mașinilor electrice sau hibrid.

Deși românii cred că o mașină poate să funcționeze mai bine de 10 ani, 37% declară că o schimbă, în medie, o dată la 3-5 ani

Un procent semnificativ afirmă că au schimbat 1-2 mașini de când sunt șoferi (43%). Deși majoritatea oamenilor (63%) sunt de părere că o mașină nouă poate avea o durată de viață optimă de (peste) 10 ani, un procent semnificativ (37%) este cel al șoferilor care au schimbat 3-5 mașini în decursul celor 15 ani de când conduc.

Este remarcabil procentul celor deschiși la ideea de a trece în viitor la o mașină electrică sau hibrid79% dintre români, având în vedere că la nivel european, deja există aproximativ 1,8 milioane de astfel de vehicule înmatriculate (la final de 2019, potrivit Comisiei Europene). Dintre cei 79% – 28% declară că ar lua în considerare să achiziționeze o mașină electrică, iar jumătate dintre români (51%) își exprimă dorința de a trece la varianta hibrid.

Principalul beneficiu al mașinilor electrice este diminuarea poluării, menționat de 73% dintre români, urmat de eficiența din punct de vedere al costurilor menționată de 17% dintre oameni. Caracterul modern și inovativ este mai puțin important pentru români, astfel că doar 9% dintre ei îl consideră drept un beneficiu.

În ceea ce privește orizontul de timp, 58% dintre români cred că vor face tranziția la o mașină mai prietenoasă cu mediul în următorii 3 sau 5 ani.

România nu este pregătită ca infrastructură pentru șoferii acestor mașini, consideră 85% dintre români, deși ei și-ar dori să conducă în viitorul apropiat o mașină electrică. Doar 5% dintre români sunt de părere că țara noastră este suficient de pregătită pentru acest tip de abordare sustenabilă. Este posibil că tocmai din acest motiv, unii șoferi să nu își dorească să renunțe la mașinile cu carburant convențional. 21% dintre români consideră chiar că vor rămâne mereu la mașina pe diesel sau benzină, în special cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (28%) și nu se gândesc la tranziția către mașina electrică/hibrid.

Într-un articol care explică lipsa de motivație a oamenilor de a proteja mediul, observăm că aceștia pot cădea în capcana percepției eronate că nu vor resimți curând consecințele poluării și schimbărilor climatice. Faptul că schimbările climatice nu par să aibă impact în viitorul imediat apropiat, îi determină pe unii oameni să minimizeze importanța amenințării.

Românii sunt pesimiști, deși își doresc mașini electrice. Aceasta este o oportunitate pentru branduri de a le oferi oamenilor soluții pentru transportul prietenos cu mediul

Datele ne arată că oamenii sunt pesimiști și în ceea ce privește capacitatea României de a lua măsuri în următorii 3 ani spre a îmbunătăți infrastructura pentru mașinile electrice – 79% dintre ei spun că țara noastră va fi în continuare nepregătită. Aceasta este o oportunitate, însă, pentru brandurile care pot contribui la îmbunătățirea infrastructurii prin inițiative în sprijinul oamenilor dispuși să investească în mașini electrice. Este important, totodată, ca brandurile să comunice în acest sens.

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural, în perioada 18-22 februarie. Eroare de eșantionare: +/- 3%. Nivel de încredere: 95%.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.