Constructorul german Mercedes-Benz dezvaluie publicului cea mai noua versiune a lui Atego, ce are ca scop crearea unui nou standard de performanta in distributia pe distante scurte. Noutatile prezentate sunt atat de ordin estetic, Atego aliniindu-se noului curent de design Mercedes, dar si de ordin tehnic.
Din punct de vedere al designului, noul Atego are un tip nou de cabina, pastrand linia trasata deja de Actros, Antos si Arocs, iar tehnic vorbind, acesta va fi dotat cu un nou motor, in 4 sau 6 cilindri, ce respecta normele de poluare Euro VI. Prin improspatarea acestei game, Mercedes incearca extinderea statutului de lider de piata in segmentul GVWR de 6,5 pana la 16 t. Atego era deja apreciat la toate capitolele importante in lumea vehiculelor comerciale – calitate, fiabilitate, costuri de reparatie si intretinere, precum si durabilitate. Iar aceasta situatie va fi consolidata datorita noului sistem de conducere si a numeroaselor inovatii pentru sasiu si cabina.
Motoare Euro VI
Vor fi disponibile sapte variante noi de motoare Euro VI, ce pot fi combinate cu o gama larga de transmisii manuale si automate. Pentru a se conforma standardelor Euro VI, noul Atego este disponibil in patru variante de motorizare BlueTec 6 cu patru cilindri, preluate de la modelul de serie OM 934 cu o capacitate de 5,1 l. Motoarele in patru cilindri au doua axe cu came, control reglabil al valvelor si dezvolta o putere de la 156 la 231 CP. Ca optiuni de motorizare suplimentare pentru noul Atego Euro VI, exista trei motoare OM 936 nou proiectate, cu sase cilindri, ce dezvolta o putere cuprinsa intre 238 si 299 CP, avand o capacitate cilindrica de 7,7 l. Cuplul motor produs de motoarele Euro VI conduc la un consum cu pana la 5% mai mic, beneficiind in acelasi timp de intervale de intretinere mai lungi, ce sunt determinate folosind noul calculator dinamic de mentenanta. Aceste motoare se aliniaza noilor standarde de emisii utilizand tehnologia Common Rail si refolosirea combustibilului nears, precum si cutia de evacuare cu sistem SCR integrat si filtru inchis de particule. Noul Atego beneficiaza si de FleetBoard EcoSupport, concept deja cunoscut de la modelele de sarcina grea, pentru a spori si mai mult eficienta.
Noutati, de la transmisie pana la sistemele de siguranta
Puterea noilor motoare este transmisa la roti prin intermediul unei cutii automate, in sase sau opt trepte. Noua cutie Mercedes PowerShift 3 cu opt trepte ofera o imbunatatire a performantei, dar se poate opta si pentru o cutie manuala cu sistem asistat de schimbare a vitezelor, in sase si noua trepte. Designul sistemului de actionare al noului Atego include Stability Control Assist integrat (ESP) ca dotare standard. Noua frana de motor in doua etape, combinata cu discuri de frana pe toate axele, asigura un nivel ridicat de siguranta la volan. Noul Atego, in exclusivitate in categoria sa, este echipat din fabrica cu un dispozitiv de incetinire magnetic, asigurat impotriva uzurii, ce ofera un suport suplimentar sistemului de franare.
Integrare in seria de modele Actros, Antos si Arocs
Prin introducerea noului Atego, un camion de sarcina usoara pentru distributia pe distante scurte in segmentul GVWR de 6,5 t pana la 16 t, Mercedes-Benz completeaza noua sa generatie de camioane. Designul inovator al cabinei il face pe Atego sa se integreze perfect in noua serie de modele Mercedes-Benz. Noul design al barei din fata cu lampi incorporate, optional in versiune cu LED, reflecta individualitatea sa si apartenenta la familia de camioane Mercedes-Benz. Noul Atego va fi lansat in premiera in aprilie 2013, in cadrul Commercial Vehicle Show din Birmingham si la Bauma Trade Fair in München, iar achizitionarea se poate face din data de 1 mai 2013.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro