Vânzările încep în septembrie pentru Mercedes-Benz Sprinter, care are o tehnologie de rulare complet actualizată și un sistem inovator de uși „Speed Delivery”.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
Motor nou, transmisie nouă, sistem nou de tracțiune integrală: cu o actualizare completă a tehnologiei, Mercedes-Benz se asigură că vedeta categoriei de autoutilitare mari, Sprinter, va oferi mai mult confort la condus ca oricând începând cu septembrie 2021 – și asta pe aproape orice teren. Cea mai importantă actualizare este cea adusă de către motorul diesel OM 654 de 2.0 litri extrem de puternic și eficient, cunoscut din portofoliul de autoturisme Mercedes-Benz. Unitatea cu patru cilindri va fi disponibilă pentru comandă în până la patru variante de putere.
Sprinter va adopta pentru toate variantele existente si confortabila transmisie automată 9G-TRONIC, din portofoliul de turisme al mărcii cu stea, completând transmisia manuală cu 6 trepte. Cea de-a treia caracteristică tehnică nouă care se pune în vânzare începând cu septembrie, este o nouă tracțiune integrală cu un sistem Torque-on-demand pentru Sprinter 4×4. Acesta va înlocui actualul sistem. Pe lângă confortul îmbunătățit va exista și un plus în ergonomie și siguranță, datorită ușii Speed Delivery.
Ulf Zillig, Head of Development Mercedes-Benz Vans, a spus: „În cea mai recentă etapă de evoluție a Sprinterului s-a mizat mai mult ca oricând pe confortul la condus specific gamei de autoturisme, printr-o actualizare extinsă a tehnologiei. Asta nu se întâmplă doar pe autostradă, pe drumurile naționale sau în traficul urban.
Chiar și pe drumurile neasfaltate, Sprinter va oferi în curând o experiență de conducere deosebit de relaxantă și, prin urmare, mai multă siguranță. În acest fel, Sprinter realizează încă o dată ceea ce a caracterizat întotdeauna această serie de modele: stabilește noi standarde pentru segmentul autoutilitarelor de mari dimensiuni!”
Mai multă putere cu emisii reduse: motor diesel de 2,0 litri în până la patru variante de putere
În timp ce puternicul diesel cu patru cilindri OM 654 a fost disponibil până acum la Sprinter doar pentru furgon și pentru șasiul cu tracțiune spate, începând cu luna septembrie, Mercedes-Benz va oferi unitatea ca unic motor cu combustie internă pentru toate versiunile, inclusiv pentru noua variantă cu tracțiune integrală.
Clasificat în concordanță cu standardul de emisii de gaze de eșapament Euro VI-E și Euro 6d, OM 654 poate fi comandat în curând – în funcție de varianta de propulsie și caroserie selectată – în până la patru variante de putere, cu 84 kW/114 CP, 110 kW/150 CP, 125 kW/170 CP și 140 kW/190 CP.
Unitatea cu patru cilindri din portofoliul de autoturisme Mercedes-Benz aduce cu un confort sporit în ce privește estomparea zgomotelor și vibrațiilor față de predecesoarea sa. Pe lângă caracteristicile de rulare mai line și o putere de tracțiune mai mare, acest lucru înseamnă că în interiorul autovehiculului este silențios, iar zgomotele deranjante au fost reduse.
Combinația dintre blocul de aluminiu și pistoanele din oțel cu formă specială pentru optimizarea procesului de combustie, precum și cilindrii cu tratament NANOSLIDE® pentru frecare redusă în motor, împreună cu recircularea dinamică a gazelor de eșapament multi-căi și post-tratarea gazelor de eșapament în motor, aduc, de asemenea, un consum mai mic și emisii scăzute. Datorită poziției sale aproape de motor, post-tratarea gazelor de eșapament funcționează cu pierderi mici de căldură și în condiții favorabile.
Pentru schimbări și mai rapide ale treptelor de viteză: transmisia automată 9G-TRONIC înlocuiește 7G-TRONIC PLUS
Ca o caracteristică suplimentară față de gama actuală de autoturisme, Mercedes-Benz combină dieselul de 2,0 litri de ultimă generație din Sprinter cu transmisia automată confortabilă 9G-TRONIC. Transmisia de ultimă generație înlocuiește precedenta 7G-TRONIC PLUS.
Împreună cu caracteristicile pronunțate ale funcției de „overdrive”, cele nouă trepte de viteză mențin turația motorului scăzută în aproape toate situațiile de conducere, ceea ce duce, de asemenea, la economii considerabile în ceea ce privește consumul de combustibil și vibrații și zgomot considerabil reduse.
Elementele hidraulice optimizate permit, de asemenea, schimbarea rapidă, abia perceptibilă, a treptelor de viteză, practic fără întreruperea puterii de tracțiune. Comutatorul „Drive Select” și padelele de pe volan permit conducătorului auto să intervină manual în profilul curent al schimbătorului de viteze. Un alt punct în plus: în ciuda a două trepte suplimentare, transmisia automată 9G-TRONIC necesită la fel de puțin spațiu de instalare ca predecesoarea sa 7G-TRONIC PLUS.
Transmisia manuală cu 6 trepte rămâne neschimbată în gamă.
Tracțiune bună pe șosea și în afara ei: noua tracțiune integrală
Ca și înainte, Sprinter poate fi comandat nu numai cu tracțiune față – și spate pentru variantele sale de caroserie închisă sau deschisă (furgon, respectiv șasiu); acesta poate fi comandat și cu tracțiune integrală – din septembrie, cu un sistem complet nou, derivat parțial și din actualul sistem modular al Mercedes-Benz Cars.
Spre deosebire de sistemul predecesor, care direcționa 35% din cuplu pe puntea față și 65% pe puntea spate în modul 4×4, acesta poate distribui cuplul complet variabil între puntea față și cea spate în funcție de situație și fără nicio intervenție din partea conducătorului auto (Torque-on-demand). Distribuția complet variabilă a cuplului este asigurată de un ambreiaj cu mai multe discuri, controlat electronic, integrat în cutia de transfer.
În cazul în care ambreiajul este decuplat în timpul operării normale a vehicului, propulsia va fi exclusiv pe puntea spate. Cu ambreiajul cuplat, puntea față intră în joc. Acest lucru asigură o tracțiune ridicată și o manevrabilitate fără efort. Un alt avantaj față de tracțiunea integrală anterioară: pe lângă confortul mai mare dat de distribuția automată a cuplului, noul sistem funcționează mult mai silențios.
De îndată ce situația o cere, cuplul este direcționat către puntea față. Dacă acest lucru nu mai este necesar – de exemplu, în cazul manevrelor puternice de frânare cu intervenție ABS – trenul de rulare față este oprit, iar cuplul este redus la zero. Dacă există riscul subvirării sau al supravirării sub sarcină, cuplul este distribuit mai întâi astfel încât vehiculul să fie stabilizat din nou. Numai dacă aceste măsuri nu ajută la remedierea situației, sistemele de control ESP sau 4ETS adaptate sistemului 4×4 intervin.
Noul Sprinter 4×4 va fi disponibil în curând în combinație cu motorul OM 654 de 140 kW/190 CP și transmisia automată 9G-TRONIC – și asta până la o clasă de greutate de 5,5 tone MMTA.
Ușa Speed Delivery ușurează munca pentru cei care livrează colete
Pe lângă plusurile în ceea ce privește confortul la condus, Sprinter va oferi, de asemenea, un plus în ergonomie și siguranță, datorită sistemului inovator de uși glisante „Speed Delivery”, care va fi disponibil din fabrică. Aceasta este o ușă dublă automată, cu senzor pe partea pasagerului, care înlocuiește ușa glisantă laterală a compartimentului de încărcare, la cerere.
O senzor luminos detectează imediat ce se intră în compartimentul de încărcare de pe scaunul șoferului. Ușa Speed Delivery este apoi deblocată și deschisă automat. Acest lucru economisește timp și ușurează povara asupra șoferilor, deoarece aceștia pot, cu coletele în mâini, să lase ușa să se închidă automat în urma lor, fără a fi nevoiți să atingă altceva. Nu mai este așadar necesar să pună lucrurile jos și să le ridice din nou, așa cum este în cazul ușilor glisante convenționale. Blocarea automată va fi disponibilă pentru comandă ca opțiune suplimentară.
Un alt avantaj pentru și mai multă siguranță: Ușa Speed Delivery este transparentă din interior. Prin urmare, conducătorii auto au o vizibilitate bună a trotuarelor sau bordurilor atunci când parchează. Riscul de coliziune cu trecătorii, în special cu bicicliștii, este, de asemenea, redus semnificativ.
Toate informațiile și datele tehnice din această informare de presă se aplică gamei de modele Mercedes-Benz din Europa. Diferențe între țările din afara Europei sunt posibile.