Air France investește anual 1 miliard de euro pentru înnoirea flotei, astfel încât, până la sfârșitul anului 2025, un număr de 60 de avioane A220-300 le vor înlocui treptat pe cele de transport pe distanțe scurte și medii deținute de companie.
Cu un număr de 15 livrări programate în fiecare an, aceasta este cea mai rapidă înnoire de flotă din istoria Air France.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
Până în 2030, aeronavele A220-300 vor reprezenta 70% din flota Air France – față de procentul de 7%, în prezent.
Airbus A220-300 cu numărul 10
Prin integrarea în flotă a aeronavei Airbus 320-200 cu numărul 10, Air France marchează un moment important în angajamentul său pentru atingerea obiectivelor de business și de sustenabilitate pentru transportul aerian pe distanțe medii.
Cu numărul de înmatriculare F-HZUJ, aeronava a părăsit linia de asamblare a uzinei din Mirabel (Quebec, Canada) cu destinația Paris, Paris Charles-de-Gaulle (Paris-CDG), de unde va opera zboruri pe distanțe scurte și medii în Europa. Primul zbor comercial a fost realizat deja pe ruta Paris Veneția, pe 5 iulie (zborul AF 1126).
Din 2019, odată cu recepționarea primei aeronave Airbus A350, Air France a reluat tradiția de a-și numi avioanele din flotă după orașele din Franța.
Astfel, inscripționat în partea din față a fuzelajului, cea de-a zecea aeronavă Airbus 220-300 poartă numele orașului Auvers-sur-Oise. Situat la nord de Paris, așezarea este cunoscută la nivel internațional pentru pictorii peisagişti și impresionişti Paul Cézanne, Camille Corot și Vincent Van Gogh. Pictorul olandez și-a petrecut ultimele zile în Auvers-sur-Oise apogeul carierei sale de artist. Auvers-sur-Oise este al 96-lea nume de oraș prezent pe aeronavele companiei.
A220-300, un avion cu performanțe economice și de sustenabilitate îmbunătățite
Airbus A220-300, cel mai inovator și eficient avion cu un singur culoar din categoria sa, se potrivește perfect nevoilor Air France pentru zborurile efectuate pe distanțe scurte și medii. Spre deosebire de modelele anterioare – Airbus A318 și Airbus A319, A220-300 oferă o reducere a costurilor de 10% per loc și se remarcă prin eficiență energetică, consumând cu 20% mai puțin combustibil decât aeronava pe care o înlocuiește. Emisiile de CO2 sunt, de asemenea, reduse cu 20%. Amprenta de zgomot este cu 34% mai mică.
Aceste caracteristici vor juca un rol decisiv în reducerea amprentei de mediu a Air France, respectiv în atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă. În cadrul programului „Air France ACT”, compania vizează o reducere cu 30% a emisiilor de CO2 per pasager/km până în 2030, comparativ cu 2019. Obiectivul prezentat exclude așa-numitele „acțiuni de compensare” cu scopul de a lua în considerare exclusiv măsurile care reduc strict emisiile directe și indirecte.
Confort optim la bord
Aeronava are 148 de locuri dispuse într-o configurație de 3-2 locuri prin intermediul căreia 80% dintre pasageri beneficiază de un loc la fereastră sau cu acces la culoar. Scaunul pasagerilor este cel mai lat de pe piață pentru aeronavele cu un singur culoar: este înclinabil și dispune de o tetieră reglabilă, profilat cu tapițerie din piele și o pernă ergonomică pentru confort sporit.
Experiența de zbor este completată de suportul pentru pahare, de husa pentru depozitarea revistelor și cărților, de porturile USB A și C individuale, de un suport pentru tabletă sau smartphone integrat în spătar.
Cea mai spațioasă și mai luminoasă din categoria sa, cabina este decorată în culorile de brand ale Air France – nuanțe de albastru, o prezență puternică de alb care oferă lumină și contrast și o notă subtilă de roșu care completează peisajul cromatic.
Culoarul central larg permite clienților să se deplaseze cu ușurință, iar covorul reînvie modelul tradițional ornamental “herringbone“, un simbol al lumii emblematice a apartamentelor de lux pariziene inspirate de Haussmann. Ferestrele panoramice mari oferă lumină naturală pe toată durata călătoriei.
Zboruri către Europa
Cu plecare din hub-ul Paris-Charles de Gaulle (CDG), aeronava Airbus A220-300 – Auvers-sur-Oise va zbura în această vară către Berlin, Hamburg și Munchen (Germania), Lisabona ( Portugalia), Copenhaga (Danemarca), Atena (Grecia), Helsinki (Finlanda), Viena (Austria), Varșovia (Polonia) și Stockholm (Suedia), Milano-Linate, Milano-Malpensa, Bologna, Roma, Napoli și Veneția (Italia), Barcelona, Valencia și Madrid (Spania).