Airbus a introdus sistemul e-Delivery de livrare la distanta a aeronavelor, pentru a asigura sanatatea si siguranta clientilor și angajatilor și a putea continua operațiunile în timpul pandemiei de coronavirus (COVID-19). Primele trei aeronave livrate în acest mod aparțin Pegasus Airlines.
Livrarea aeronavelor prin noul proces „e-Delivery” asigură sănătatea și siguranța clienților și a angajaților Airbus, permițând continuitatea activității, precizează compania, într-un comunicat transmis redacției.
Iată detaliile:
Un nou proces virtual – „e-Delivery” – de predare și livrare a aeronavelor a fost lansat recent, garantând continuarea fluxului de livrare al Airbus și integrând, în același timp, măsurile de siguranță și sănătate necesare în timpul pandemiei COVID-19. Primul client care a adoptat acest proces de livrare la distanță este Pegasus Airlines, care în ultimele zile a primit trei avioane noi din familia A320neo. Mai multe companii aeriene vor urma același proces în zilele și săptămânile următoare. Această nouă abordare de livrare cuprinde trei etape principale:
(a) delegarea către Airbus (sau către un terț indicat de companie) a procedurilor de recepție tehnică TAC (Technical Acceptance Completion);
(b) ToT electronic (Transfer-of-Title);
(c) zborul și recepția ulterioară a aeronavei la baza clientului.
Pentru procedurile TAC (care sunt o condiție prealabilă pentru ToT), compania aeriană poate delega Airbus să efectueze, în numele său, toate acțiunile necesare. Acestea includ verificarea la sol, zborul test de recepție, recepția manualelor și procedurilor, precum și lucrări minore cosmetice, dacă este necesar. Apoi, pentru finalizarea ToT, echipa Airbus și echipele clienților beneficiază de o nouă platformă de colaborare sigură: „e-SalesContracts”. Această platformă îi aduce împreună, oriunde s-ar afla, într-un mediu virtual în care pot acționa în timp real, unde pot optimiza și simplifica toate tranzacțiile contractuale, de la redactare și negociere comercială a documentelor de livrare până la semnătura digitală ToT. Astfel, această platformă înlocuiește prezența fizică a personalului trimis de client la Airbus Delivery Center. După finalizarea formalităților TAC și ToT, zborul are loc cu respectarea măsurilor de sănătate și siguranță. Echipajul clientului (sau un terț desemnat) poate prelua aeronava igienizată și zbura direct de la centrul de livrare către baza companiei aeriene.
Pe lângă faptul că oferă continuitate de business, într-un mod sigur în timpul actualei crize COVID-19, procesul de livrare la distanță e-Delivery ar putea deveni un plan de acțiune pentru Airbus și pentru clienții săi, grație noilor instrumente digitale de colaborare care eficientizează fluxul de lucru, oferă flexibilitate și transparență, fiind un demers care contribuie la protejarea mediului și care oferă o interacțiune fără probleme cu clienții.