Astra Vagoane Călători vrea să-și extindă oferta de servicii pe mai multe linii, inclusiv în afara României, astfel că a achiziționat 15 automotoare de la Căile Ferate din Danemarca, DSB, după ce a lansat în ianuarie trenul ”Transcarpatic”, cel mai nou și modern produs realizat de companie.
Cu “Transcarpatic”, producătorul arădea de material rulant și-a făcut debutul pe piața operatoriei de pasageri din România cu un tren concepție proprie.
Trenul este operat chiar de companie prin intermediul operatorului Astra Trans Carpatic, cu sediul în București.
În prezent, trenul Transcarpatic circulă pe ruta Arad-București și retur. Două locomotive cu 12 vagoane formează două garnituri, astfel un tren are șase vagoane: două de dormit cu cabine de duș în compartiment și la capete, trei cușetă cu patru paturi pe compartiment şi un salon. Vagoanele sunt omologate pentru a circula pe rețeaua internaţională RIC.
Pentru extinderea ofertei de transport feroviar de pasageri, Astra Vagoane Călători a decis completarea parcului de material rulant cu noi automotoare, potrivit clubferoviar.ro.
”Vrem să mai deschidem încă cel puțin trei linii. Una este Timișoara – Oradea – Baia Mare. Urmează Timișoara – Viena. Pentru a treia linie, încă analizăm să vedem ce trasee sunt mai ocupate”, precizează președintele Grupului Astra, Valer Blidar.
În ideea de a oferi pasagerilor trenuri viabile și pentru a asigura un confort sporit pe rutele intercity, Astra Trans Carpatic a achiziționat 15 automotoare, de la Căile Ferate din Danemarca, DSB. Trei dintre acestea se afla deja in România și urmează să intre în etapa de probe. Toate cele 15 automotoare vor fi puse în circulație pe rețeaua de transport feroviar din România.
Operatorul Astra Trans Carpatic își diversifică astfel oferta în ideea susținerii unei competiții adecvate cu ceilalți operatori din rețeaua feroviara din România. Pe lângă sustinerea competiției adecvate, Astra Trans Carpatic intenționează să sprijine și consolidarea pieței de transport intercity din România.
Un transport regional rapid, confortabil, cu servicii moderne de tipul internet wi-fi, sisteme electronice de informare a călătorilor sau facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă, va atrage întotdeauna călătorii, în număr cât mai mare.
Segmentul de transport intercity cunoaște în ultimii ani, cel puțin la nivel european, o creștere semnificativă, deja în avantaj față de transportul rutier. Spre creșterea acestei cote de piață si de pasageri ar trebui să tindă și România.
În state vest europene precum Austria, Franța, Germania, statele Peninsulei Scandinave, Belgia, Olanda, Italia dar si în țări vecine, din Europa de Est (mai dezvoltate la capitolul transportului de pasageri) precum Polonia, Cehia și chiar Ungaria care dispun de o infrastructura feroviară modernizată, transportul intercity concurează cu succes transportul rutier.
Automotoarele IC2 sunt alimentate de două grupuri motoare diesel, cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Fiecare tren este compus din două vagoane articulate cu o lungime totală de 48 m, având o capacitate de a transporta până la 113 pasageri.