Atenție, transportatori! Austria aplică amenzi de 50.000 de euro. Înainte de a pleca în cursă, șoferii trebuie să se înregistreze pe site-ul Ministerului austriac al Finanțelor. Soluțiile telematice îi pot ajuta pe transportatori să facă față rigorilor legislative și administrative impuse de tot mai multe state UE.
Iată precizările WebEye:
Autoritățile austriece au început să aplice amenzi companiilor regionale de transport pentru nerespectarea noilor reglementări în privința transporturilor de marfă intrate în vigoare la 1 ianuarie 2017.
Din acest an, transportatorii de marfă și de călători care încarcă/ descarcă în Austria trebuie să înregistreze șoferul la autoritățile austriece înainte să pătrundă pe teritoriul acestei țări și să îl remunereze pe acesta cu salariul minim valabil în Austria, pentru perioada aferentă șederii sale pe acest teritoriu.
Potrivit informațiilor deținute de WebEye, noua reglementare riscă să afecteze o parte importantă a companiilor care fac transport internațional. În aceste condiții, se pune problema cum pot fi diminuate efectele negative asupra transportatorilor.
Cea mai restrictivă prevedere a noii legi din Austria este aceea potrivit căreia angajatul companiei de transport trebuie să completeze un formular electronic și să îl depună online la Ministerul Finanțelor din Austria, înainte de efectuarea operațiunilor pe teritoriul Austriei. Cine omite să completeze formularul riscă o amendă de 20.000 de euro la prima abatere, fiecare încălcare ulterioară a legii urmând să fie sancționată cu 50.000 de euro.
În ultimii ani s-a constatat o creștere semnificativă a amenzilor înregistrate de către transportatorii regionali. Noile reglementări au mărit considerabil volumul de muncă al acestora și le-a forțat să se adapteze noilor condiții. Astfel, opțiunile lor au fost fie să crească numărul angajaților, fie să-și optimizeze activitatea prin soluții sau sisteme-suport care să le accelereze fluxul de lucru.
“Astăzi, cele mai multe companii folosesc diferite module de organizare a activității. Totuși, aplicațiile privind contabilitatea, comunicarea și administrarea afacerii nu sunt foarte răspândite. Prin folosirea acestor metode, companiile pot economisi timp, ceea ce contribuie indirect la creșterea competitivității lor. Încurajăm transportatorii să utilizeze astfel de soluții care îi pot asista, de exemplu, să respecte cele mai noi reglementări salariale impuse de Austria “, a spus Levente Gall, director general WebEye România, furnizor de soluții telematice pentru transportatori.
Potrivit legislației austriece, transportatorii trebuie să le achite șoferilor salariul minim din Austria pentru perioada de timp petrecută în această țară. Așadar, compania trebuie să poată fi informată în timp real asupra locației fiecărui șofer și asupra timpului petrecut în fiecare țară, informații ce pot fi furnizate cu precizie de către soluțiile telematice moderne.
“Raportul necesar pentru stabilirea salariilor cuvenite șoferilor implicați în transportul comunitar este realizat cu ajutorul informațiilor furnizate de tahograf. Acesta măsoară timpul total de condus, din care reiese limpede cât trebuie să încaseze fiecare șofer la sfârșitul lunii. În absența soluțiilor telematice nici nu-mi pot imagina volumul de lucru și forța de muncă necesare pentru a extrage aceste informații, care oricum ar fi orientative, neputând egala precizia celor furnizate de tahograf” , a mai spus Levente Gall.
Austria nu este prima țară care impune transportatorilor respectarea salariului minim. Aceeași măsură a mai fost luată de Germania, Franța și Italia.
Doar salarii minime ? De ce nu si tarife de transport minime ? Asa s-ar rezolva toate problemele cu concurenta neloiala