Atribuirea ar putea fi totusi blocata

3

Transportul de calatori a inceput anul “in forta”, dar nu din punctul de vedere al volumului activitatii. Dupa ce apele pareau sa se fi linistit in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, este posibil ca justitia sa decida blocarea atribuirii. 

Comunicarea de la Curtea de Apel Pitesti a ajuns la MTI. Amintim faptul ca, la Curtea de Apel Pitesti, in data de 17 decembrie, instanta a admis cererea reclamantilor (4 firme de transport) si a dispus suspendarea executarii Ordinului comun nr. 240/1614/01.11.2012 emis de MTI si MAI, pana la solutionarea fondului contestatiei.

Ordinul comun are legatura cu atribuirea programelor judetene de transport, insa decizia instantei ar putea afecta si atribuirea “interjudetenelor”, iar juristii MTI analizeaza la aceasta ora interpretarea corecta a deciziei instantei.

Trebuie facuta totusi o precizare. La MTI nu a ajuns inca documentul oficial, ci doar o copie transmisa prin fax de catre unul dintre transportatorii implicati in proces. Este insa de presupus ca, in scurta vreme, va ajunge si documentul oficial, iar MTI va trebui sa ia o decizie. In masura in care atribuirea “judetenelor” este stopata, ar mai fi oportuna atribuirea “interjudetenelor”? Va fi permisa participarea la atribuirea traseelor judetene a masinilor care nu castiga la atribuirea curselor interjudetene?

Situatia este departe de a fi clarificata, iar o decizie oficiala urmeaza sa fie luata cel mai probabil la inceputul saptamanii viitoare.

Radu BORCESCU

3 COMENTARII

  1. Situatia e asa in data de 18, iar licitatia ar trebui sa se INCHEIE in data de 24. Cred cu tarie ca suntem singura tara in care e permisa aceasta confuzie premeditata. Nu cred ca e vorba (doar) de incompetenta. Ce planuri de afaceri, ce concurenta loiala……

  2. Programul de transport interjudetean a fost intocmit in functie de anumite interese.S-au suplimentat curse pe trasee care nu au fost efectuate niciodata,modificandu-se in acelasi timp si orele de plecare pentru ca acestea sa se suprapuna cu alte curse care erau cat de cat profitabile.De asemenea au fost introduse curse noi care fac legatura la modificarile aduse curselor mentionate asfel reusindu-se dublarea unor curse existente deja.
    Ministerul Transporturilor a sustinut intotdeauna CFR-ul insa la aceasta licitatie ARR-ul care este subordonat MTI a introdus in programul de transport interjudetean curse care se suprapun 100% cu calea ferata si care pornesc de exemplu din Gara Salva cu cateva minute inaintea trenului spre Cluj Napoca.Pe acest tronson CFR are 8 curse zilnic iar ARR a aprobat unor firme introducerea de inca 3 curse de microbuz.Acestea sunt doar cateva deficiente ale noului program de transport interjudetean dar sunt convins ca si in alte zone sunt prezente si alte anomalii.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.