Sub conducerea Flandrei, Belgia a decis să conteste la Curtea de Justiție a Uniunii Europene normele privind cabotajul, impuse prin Pachetul Mobilitate 1. „Noile reglementări ne afectează puternic sectorul de transport rutier”, afirmă Lydia Peeters, ministrul flamand al mobilității și lucrărilor publice. „Viitorul companiilor noastre de transport este în joc. Voi face tot ce pot pentru a ne asigura că noile reguli europene privind cabotajul sunt ajustate”, a subliniat ea.
Ministrul flamand susține că introducerea unei perioade de cooling-off de 4 zile, după 3 operațiuni de cabotaj, restricționează accesul cărăușilor belgieni la piețe importante din țările vecine, precum Franța, afectând afacerile. „Activitatea noastră de transport internațional este concentrată în țările vecine, iar noua regulă privind cabotajul este extrem de dezavantajoasă pentru mulți jucători mai mici activi pe piețele franceză și germană. Faptul că transportatorii noștri rutieri pot efectua în continuare operațiuni de cabotaj la întoarcerea, după un transport internațional înseamnă că sectorul transporturilor este încă viabil, în ciuda costurilor salariale ridicate din această țară. Piața belgiană în sine este prea mică pentru a absorbi impactul preconizat de cursele suplimentare”, susține ministrul flamand.
„Având în vedere interesele economice majore în joc pentru transportatorii noștri rutieri, am decis, în consultare cu cei doi colegi ai mei regionali, să mă alătur recursului depus anterior de Malta. Sub conducerea administrației mele flamande, cele trei regiuni lucrează acum la un memorandum pentru a justifica intervenția belgiană în acest caz”, a explicat Lydia Peeters.