Primăria Municipiului București a început delimitarea benzilor unice pentru transportul în comun cu RATB, cu marcaje rutiere și montarea de stâlpișori pe o arteră de circulație importantă – șoseaua București – Ploiești, în sensul spre centru.
La solicitarea expresă a primarului general Gabriela Firea, angajații Administrației Străzilor vor lucra de acum înainte numai pe timp de noapte, pentru a nu afecta traficul rutier.
Următoarele artere pe care vor fi delimitate benzi unice pentru RATB sunt: Șos. Kiseleff până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri), B-dul Constantin Prezan (pe ambele sensuri), Calea Dorobanți – între Piața Dorobanți și B-dul Dacia (pe ambele sensuri), Calea Dorobanți (sensul spre centru) între B-dul Dacia și Piața Lahovari, Str. George Enescu – între Piața Lahovari și B-dul Magheru, B-dul Magheru (sens spre periferie) între C. A. Rosetti și Piața Romană, B-dul Magheru (sens spre centru) între Piața Romană și Str. George Enescu.
În prezent, în Capitală există benzi de circulație destinate transportului public pe următoarele artere: B-dul Mihail Kogălniceanu – B-dul Regina Elisabeta; Splaiul Independenței, porțiunile dintre șos. Cotroceni și B-dul Eroilor și din dreptul Centrului Istoric; B-dul Unirii, între Piața Unirii și Piața Alba Iulia; Calea Dorobanți, între B-dul Dacia și Șos. Ștefan cel Mare; B-dul Dacia, între Calea Dorobanți și Str. Icoanei; Calea Griviței, între Piața Mureș și Str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord; B-dul Constantin Prezan, între Piața Arcul de Triumf și Piața Charles de Gaulle.
“Prin crearea de benzi unice pentru mijloacele de transport în comun ale RATB și taxi scade timpul de așteptare în stații, se reduc costurile de exploatare, iar nivelul de poluare se reduce semnificativ. De asemenea, proiectul de realizare de benzi unice va fi coordonat și cu alte măsuri de îmbunătățire a transportului public în București, cum ar fi înnoirea parcului auto al RATB, semaforizarea inteligentă în intersecțiile din Capitală, astfel încât să reușim fluidizarea traficului cât mai rapid. În prezent, există puține artere cu benzi unice în București, iar unele din acestea sunt impracticabile din cauza mașinilor parcate ilegal. Din acest motiv este necesară o coordonare clară cu Poliția Rutieră, pentru reglementarea acestor situații. Astfel, dacă va exista coordonare interinstituțională, traficul din București se va degaja semnificativ”, a declarat Gabriela Firea.
Proiect al benzilor unice pentru transportul public de persoane în București are la bază mai multe studii de trafic realizate de specialiști atât din țară, cât și din străinătate, ce demonstrează că mai multe artere din Capitală se pot adapta acestui sistem fără să afecteze în mod negativ traficul.