Biletele de tren s-au scumpit cu 8,8% începând din 10 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2023-2024, ce va fi valabil până la data de 14 decembrie 2024, informează,în 12 decembrie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Concret, tarifele s-au actualizat cu indicele de inflaţie stabilit de Institutul Naţional de Statistică, la data de 1 octombrie.
Potrivit noului plan de Mers al Trenurilor 2023-2024, CFR Călători va pune în circulație, zilnic, 1.100 de trenuri, în medie.
CFR Călători precizează că s-au asigurat încă două relaţii noi pentru trenurile Intercity pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice permit acest serviciu şi au fost proiectate pentru circulaţia în acest mers de tren nou un număr de 16 trenuri IC.
Rute modificate
De asemenea, în condiţiile demarării lucrărilor de „Electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor”, pentru a răspunde mai bine cerinţelor şi pentru menţinerea relaţiilor internaţionale ce leagă principalele oraşe din România cu Europa, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:
- trenul internaţional IR75 „Claudiopolis” circulă în relaţia Budapesta Keleti-Cluj Napoca, având ramură trenul IR76, în relaţia Simeria-Braşov;
- trenul internaţional IR74 „Claudiopolis” circulă în relaţia Cluj Napoca-Budapesta Keleti, având ramură trenul IR77 în relaţia Braşov-Simeria;
- trenul internaţional IR 346 „Dacia” în relaţia Bucureşti Nord-Viena Hbf are avea ramură trenul IR 404 în relaţia Cluj Napoca-Simeria;
- trenul internaţional IR347 „Dacia” în relaţia Viena Hbf-Bucureşti Nord are ramură trenul IR405 în relaţia Simeria-Cluj Napoca;
- trenul internaţional IR366 „Harghita” Braşov-Budapesta Keleti circulă pe ruta Braşov -Deda-Jibou-Carei-Valea Lui Mihai;
- trenul internaţional IR367 „Harghita” Budapesta Keleti-Braşov circulă pe ruta Valea Lui Mihai-Carei-Jibou-Deda-Braşov;
- trenul internaţional IR406 „Corona” Braşov-Budapesta Keleti circulă pe ruta Braşov – Deda – Jibou – Carei – Valea Lui Mihai;
- trenul internaţional IR407 „Corona” Budapesta Keleti-Braşov circulă pe ruta Valea Lui Mihai-Carei-Jibou-Deda-Braşov;
- trenul internaţional IR686 „Someş” Viena – Baia Mare are ramură trenul IR1842 în relaţia Valea lui Mihai-Oradea;
- trenul internaţional IR687 „Someş” Baia Mare-Viena are ramură trenul IR1841 în relaţia Oradea-Valea lui Mihai.
În plus, oraşele Oradea, Cluj Napoca şi Satu Mare au în continuare legătură feroviară pe timp de noapte cu Bucureştiul, respectiv litoralul românesc, prin introducerea unor trenuri/noi ramuri la trenurile IR78, IR79, IR472, IR1641, IR1642 şi anume prin prelungirea trenurilor IR1641, IR1642 la şi de la Satu Mare şi IR1920, IR1922 la şi de la Oradea, astfel:
- trenul internaţional IR78 „Muntenia” Bucureşti Nord-Budapesta Keleti are ramură trenul IR1741 în relaţia Arad-Oradea;
- trenul internaţional IR79 „Muntenia” Budapesta Keleti-Bucureşti Nord are ramură trenul IR1744 în relaţia Oradea-Arad;
- trenurile sezoniere IR1920 şi IR1922 vor circula pe relaţia Constanţa-Bucureşti Nord-Arad-Oradea şi retur;
- trenurile IR1641 şi IR1642 vor circula pe relaţia Bucureşti Nord-Baia Mare-Satu Mare şi retur şi vor avea ramuri trenurile IR1643 şi IR1644 în relaţia Braşov-Sighişoara-Cluj Napoca şi retur, ramuri R4112 şi R4116 în relaţia Beclean pe Someş-Sighetu Marmaţiei şi retur, ramuri R4008 şi R4007 în relaţia Sărăţel-Bistriţa Nord şi retur.
„În sezonul estival între principalele oraşe din ţară şi litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu menţiunea că pe distanţa Constanţa-Mangalia şi retur trenurile circulă în regim de tren Regio şi la tarifele aferente acestui rang de tren”, a precizat CFR Călători.