Biletul unic de călătorie pentru metrou și mijloacele de transport în comun ale RATB – autobuze, troleibuze, tramvaie – va fi lansat pe piață din 10 decembrie, potrivit unei hotărâri adoptate de Consiliul General al Municipiului București (CGMB) în ședința “de îndată” convocată în 4 decembrie de primarul General Gabriela Firea.
Potrivit Hotărârii CGMB, bucureștenii vor putea călători cu metroul și autobuzul folosind același tichet, începând de duminică, 10 decembrie. Este însă doar o primă etapă, când vor putea fi utilizate în paralel și actualele bilete RATB și cartele de metrou. În a doua etapă vor rămâne pe piață numai biletele unice.
Hotărârea “privind implementarea pe raza Municipiului București a biletului unic Metrorex – RATB, parte din integrarea tarifară a sistemului de transport public” a fost adoptat cu 32 de voturi “pentru” (PSD, ALDE și PMP), 6 abțineri (PNL) și niciun vot împotrivă. Consilierii USR au lipsit de la ședință.
“Am convocat o ședință de îndată a Consiliului General pentru a dezbate și vota împreună implementarea proiectului de bilet unic de pe raza Municipiului București. Este o primă etapă care va fi lansată pe data de 10 decembrie. Consider că era necesar să ne întâlnim în regim de urgență deoarece am transmis cetățenilor din București că ne grăbim, până la începutul Sărbătorilor de Iarnă, să implementăm acest proiect al biletului unic, și iată că suntem acum în măsură să îl aplică. Este un proiect mult așyeptat, practic, cetățenii vor putea să călătorească și cu metroul și cu autobuzul folosind același tichet, pe care l-am numit tichet unic. Biletele unice vor putea fi achiziționate la toate punctele de vânzare, atât de la Metrou, cât și de la RATB, precum și de la automate”, a declarat primarul general Gabriela Firea.
Primarul general a precizat că biletul unic valabil 60 de minute va costa 5 lei, cel de zece călătorii de câte 60 de minute – 34 de lei, iar abonamentul de o zi, cu călătorii nelimitate – 17 lei.
O mențiune importantă: valabilitatea de o oră a biletelor (călătoriilor) se referă la intervalul dintre prima validare și ultima. Practic, în minutul 59 de valabilitate al biletului se poate începe o nouă călătorie, biletul fiind valabil până la finalizarea acesteia, indiferent de durata ei.
După câteva săptămâni de funcționare în această formulă, se poate lua decizia, în funcție de opiniile călătorilor, modificării intervalului de valabilitate, de exemplu la 90 sau 120 de minute.
Biletele unice vor putea fi achiziționate de la toate punctele de vânzare ale RATB și Metrorex, inclusiv de la cele automate.
Atât RATB, cât și Metrorex vor continua să vândă abonamente și titluri proprii de călătorie, la fel ca până acum, într-o etapă viitoare urmând a fi integrate și acestea în sistemul unic.
Firea a arătat că în prima etapă a implementării acestui proiect vor fi valabile în continuare titlurile de călătorie actuale.
“În etapa a doua ne dorim să existe și în ceea ce privește biletul, dar și abonamentul, un singur tichet cu care să se poată călători și cu metroul și cu autobuzul și un singur tip de abonament. După întâlnirea pe care am avut-o recent cu domnul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, am demarat atât ministerul, cât și primăria, toate procedurile interne și legale astfel încât să se poată implementa cât mai rapid. Suntem acum în fața unei decizii foarte importante pentru bucureșteni, care este cuprinsă în Planul de Mobilitate Durabilă ce a fost dezbătut și aprobat încă de anul trecut”, a spus Firea.